Logo Facebooka ma teraz niebieskie tło w wyraźnie ciemniejszym odcieniu. Biała litera „f” zachowała dotychczasowy kształt, natomiast nieco ją pogrubiono.

Na blogu Facebooka wyjaśniono, że zmodyfikowany logotyp ma być lepiej widoczny i bardziej się wyróżniać, a także być „odważniejszy, bardziej elektryczny i trwały”. - Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie jako kluczowy element tożsamości aplikacji - podkreślono.
Po lewej stronie dotychczasowe logo Facebooka; po prawej stronie - nowe logo Facebooka
- Celem było rozwinięcie naszych fundamentów i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości na całym Facebooku. Chcieliśmy, aby odświeżone logo było przyjazne, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem pójścia do przód - skomentował Dave N., dyrektor designu w Facebooku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-instagram-koniec-reklam-jak-wylaczyc-oplata,7169487267681921a ##
Równocześnie zmodyfikowane zostały wygląd liter i kolor tła w logo z pełną nazwą platformy.
Emoji na Facebooku też odświeżone
Ponadto Facebook odświeżył wygląd ikonek emoji służących do reagowania na treści publikowane na platformie.

- Dostosowaliśmy kolory do wytycznych dotyczących dostępności bar, aby nasza ikonografia była czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna dla różnych potrzeb i łatwa w interakcji. Nie pomijając żadnego piksela, przebudowaliśmy cały system ikonografii, aby skalował się z szerokim zakresem wyrażeń w aplikacji - opisano na blogu Facebooka.
Na koniec czerwca br. z Facebooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało na całym świecie 3,03 mld internautów, a codziennie - 2,06 mln. Rok wcześniej było to odpowiednio 2,93 i 1,97 mln.











