Facebook wprowadził aplikację bez rozgłosu, udostępniając ją w sklepie Google Play. Narzędzie jest darmowe i przystosowane do działania w telefonach z systemem Android.
Facebook Lite jest uproszczoną odmianą głównej aplikacji mobilnej Facebooka, zastosowano w niej interfejs pochodzący z przenośnej wersji serwisu z lat 2009-2010. Została przeznaczona do najtańszych modeli telefonów dostępnych na rynkach rozwijających się - jej instalacja zajmuje w pamięci komórki 252 KB, platforma może też pracować na terenach, gdzie dostępne są słabej jakości połączenia internetowe w technologii 2G. Użytkownicy mają do dyspozycji jedynie najprostsze funkcje Facebooka, między innymi komunikację ze znajomymi, otrzymywanie powiadomień czy zamieszczanie postów oraz zdjęć.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-z-prawie-miliardem-mobilnych-uzytkownikow ##

Obecnie aplikacja jest dostępna jedynie dla wybranej grupy odbiorców ograniczonej do mieszkańców Bangladeszu, Nepalu, Nigerii, Sudanu, Sri Lanki, Wietnamu, Zimbabwe i RPA. Według obserwatorów rynku internetowego rozpoczęcie testów Facebook Lite to krok firmy Marka Zuckerberga w stronę nowych obszarów, na których Facebook nie był dotąd powszechnie używany. Powodem jest fakt, że większość użytkowników wspomnianych w wymienionych krajach korzysta z tanich modeli telefonów, które nie są w stanie obsłużyć dostępnej obecnie podstawowej aplikacji mobilnej Facebooka.











