Jak poinformowano w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Facebook rozpoczął testy reklam wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość (AR) ograniczone na razie do rynku w USA.
Użytkownicy platformy będą mogli wirtualnie przymierzać i porównywać między innymi akcesoria i dodatki modowe, a także oglądać meble, gry i inne produkty ze świata rozrywki. Aby wykorzystać możliwości jakie w nowych reklamach daje AR użytkownik będzie musiał skorzystać ze specjalnego przycisku Kliknij, aby spróbować.
Pierwszą marką testująca reklamy AR jest Michael Kors. Jej klienci mogą wirtualnie przymierzyć przed zakupem okulary przeciwsłoneczne. Z kolei Sephora, NYX, Bobbi Brown, Pottery Barn, Wayfair oraz King według zapowiedzi zaczną testy reklam AR jeszcze tego lata.
Facebook udostępnił też globalnie opcję zakupów w Instagram Stories, dzięki czemu klienci, którzy zobaczą interesujący ich produkt będą mogli szybciej przejść do jego zakupu.

Partnerzy reklamowi na całym świecie mogą również skorzystać już na Instagramie z formatu Kolekcji, a także z Video Creation Kit w menadżerze reklam, który ma pozwolić na stworzenie efektownej reklamy wideo z istniejących już zdjęć i filmów i skorzystać przy jej tworzeniu z jednego z czterech dostępnych modeli zbudowanych w oparciu o cele marketingowe marek.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).











