Facebook: Treści od fanpage’y nie znikną z News feedu użytkowników

W ramach eksperymentu Facebook w kilku krajach na świecie przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony z News feedu użytkowników do nowej sekcji Proponowane aktualności. Testy wywołały zamieszanie wśród użytkowników i ostre protesty wydawców. Teraz Facebook wyjaśnia, że zmiana nie ma stałego charakteru i nie zostanie wprowadzona globalnie. - Chcemy wiedzieć czy użytkownicy chcą oddzielać od siebie wpisy o charakterze prywatnym od treści publicznych. Nie planujemy jednak opłat za możliwość publikowania materiałów w Proponowanych aktualnościach - zapewnia Adam Mosseri, szef sekcji News feed w Facebooku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook: Treści od fanpage’y nie znikną z News feedu użytkowników

Kilka dni temu pojawiły się doniesienia o tym, że Facebook w ramach testów przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony do nowej sekcji Proponowane aktualności, jednocześnie usuwając je z News feedu użytkowników.

Według wyliczeń firmy CrowdTangle eksperyment Facebooka spowodował znaczący spadek zasięgu postów od wydawców. Na liście krajów dotkniętych zmianą znalazły się Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Boliwia, Gwatemala i Kambodża.

Na Słowacji strony tamtejszych mediów odnotowały spadek organicznego zasięgu treści o dwie trzecie, a także czterokrotnie niższą liczbę interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień.

grafika

Dodatkowo pojawiła się informacja o tym, że we wspomnianych krajach wydawcy, którzy chcą aby ich treści ponownie trafiły do News feedu muszą za to zapłacić Facebookowi.

Eksperyment Facebooka wywołał poruszenie w ekosystemie tego serwisu. Użytkownicy w dużej części krytykowali pomysł (także w komentarzach na Wirtualnemedia.pl), niepokój wyrażali zaś wydawcy fanpage’y obawiający się o zasięg swoich treści na Facebooku.

grafika

W odpowiedzi na krytykę głos w imieniu Facebooka zabrał Adam Mosseri, szef sekcji News feed w serwisie. We wpisie na stronie Facebooka tłumaczył on genezę obecnego eksperymentu i starał się studzić obawy użytkowników oraz wydawców.

- Nasz eksperyment wywołał szeroki odzew w globalnej sieci. Niektórzy zinterpretowali prowadzone testy jako bezpośrednią zapowiedź nowego produktu, który Facebook chce wprowadzić globalnie. Na razie nie ma żadnych planów uruchomienia takiego mechanizmu w szerokiej skali - podkreślił Adam Mosseri. - Zawsze słuchaliśmy społeczności naszych użytkowników w kwestii tego co możemy usprawnić w News feedzie. Wielu ludzi chce, aby na ich koncie pojawiało się więcej treści od rodziny i znajomych, natomiast treści od wydawców miałyby według nich zająć oddzielną sekcję w serwisie.

Mosseri wyjaśnia, że prowadzony przez Facebook eksperyment idzie tropem wspomnianych oczekiwań użytkowników. Menedżer zaprzeczył natomiast zdecydowanie by Facebook zamierzał pobierać jakiekolwiek opłaty od wydawców w zamian za widoczność w News feedzie, a doniesienia w tym zakresie są zwykłą pomyłką.

Na koniec Mosseri zapowiedział, że testy związane z Proponowanymi aktualnościami nie zostaną rozszerzone poza objęte nimi obecnie krajami, a po zakończeniu prób wszystko powróci do normy. To ma oznaczać, że w sekcji Proponowane aktualności prezentowane będą użytkownikom wybrane treści zgodne z ich zainteresowaniami prezentowanymi w serwisie, zaś w News feedzie zobaczą oni treści sugerowane na podstawie polubień czy innych reakcji społeczności.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu