Facebook usuwa hasło o tym, że zawsze będzie darmowy. Nadchodzi płatna wersja serwisu?

Bez większego rozgłosu Facebook usunął ze swojej strony rejestracyjnej hasło reklamowe zapowiadające, że serwis będzie zawsze dostępny za darmo. Zamiast tego pojawił się slogan odnoszący się do sprawnego działania platformy. Facebook nie wyjaśnia przyczyn wprowadzonej zmiany, może być ona wstępem do wprowadzenia w serwisie płatnych kont pozbawionych reklam.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook usuwa hasło o tym, że zawsze będzie darmowy. Nadchodzi płatna wersja serwisu?

Od ponad 10 lat na stronie Facebooka służącej do rejestracji i założenia nowego konta widoczne było hasło: „To jest (i zawsze będzie) darmowe!”. Miało ono podkreślać że najpopularniejszy obecnie serwis społecznościowy na świecie nie będzie nigdy pobierał żadnych opłat od swoich użytkowników.

Okazuje się że Facebook postanowił zmienić sposób komunikacji dotyczący swojej witryny rejestracyjnej, choć nie powiadomił o tym w żadnym komunikacie. W miejscu wspomnianego wcześniej sloganu pojawiło się hasło: „To szybkie i proste”. Zmiana dotyczy także strony z rejestracją w polskiej wersji platformy.

grafika

Nowe hasło zostało wprowadzone na początku sierpnia br. Facebook nie skomentował tej zmiany i nie podał dziennikarzom powodów wprowadzenia obecnego sloganu.

Według obserwatorów rynku dokonana przez Facebook zmiana może być spowodowana faktem, że zarówno media, jak i instytucje w poszczególnych krajach coraz częściej podkreślają, iż korzystanie z serwisu kierowanego przez Marka Zuckerberga nie jest w istocie darmowe. W zamian za możliwość używania tej platformy internauci zgadzają się bowiem na zbieranie danych na ich temat, co później jest wykorzystywane w celu wyświetlania im precyzyjnie dobranych reklam.

Innym motywem zmiany sloganu mówiącego o darmowym dostępie do Facebooka może być to, że już wcześniej szefowie serwisu nie wykluczali wprowadzenia płatnej wersji tej platformy, w której nie będzie ona zbierała informacji o internautach i nie będzie kierowała do nich przekazu reklamowego od partnerów. Taka odmiana Facebooka miałaby kosztować miesięcznie od 11 do 14 dol.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"