Facebook wspiera Miesiąc Dumy. Tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki w aplikacjach

Facebook zamierza uczcić Miesiąc Dumy 2021 wzmacniając głos społeczności LGBTQ+ na swoich platformach. W tym czasie w Polsce wspólne z Kampanią Przeciw Homofobii prowadzi akcję społeczną Na wyciągnięcie ręki, a na Facebooku i Instagramie dostępne są tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki i dedykowanie hasztagi.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook wspiera Miesiąc Dumy. Tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki w aplikacjach

Niedawno TikTok rozpoczął w Polsce kampanię wspierającą tegoroczny Miesiąc Dumy. W ramach akcji w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich tiktokerów reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”.

Facebook wspiera LGBTQ+

Teraz własne działania związane z tegorocznym Miesiącem Dumy zapowiedział także Facebook. Firma informuje, że chcąc wesprzeć osoby LGBTQ+ na całym świecie współpracuje z  lokalnymi organizacjami pozarządowymi i ekspertami w temacie zdrowia psychicznego.

W Polsce Facebook połączył swoje siły z Kampanią Przeciw Homofobii, we wspólnej akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBTQ+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.

Jak informuje Facebook w Niemczech, we współpracy z Pride Berlin, uruchomiony zostanie chatbot na Messengerze z informacjami o społecznościach na Facebooku i inspirujących twórcach, a także kontaktami do organizacji pozarządowych, oferujących wsparcie psychologiczne.

Według zapowiedzi przez cały czerwiec br. będzie można znaleźć informacje publikowane przez lokalne organizacje publiczne i pozarządowe na temat wsparcia społeczności LGBTQ+ w formacie Instagram Guides.

grafika

Nowe funkcje o tematyce Pride

Od początku czerwca na platformie Facebooka dostępne są także awatary i tła z motywami LGBTQ+ oraz naklejki do używania zarówno w postach, jak i w relacjach.

Facebook zaznacza, że w wyniku współpracy z niebinarną berlińską artystką Jasminą El Bouamraoui (EL BOUM) powstało tegoroczne logo Pride dla aplikacji Facebooka.

Z kolei we współpracy z trzema międzynarodowymi ilustratorami LGBTQ+, Instagram wprowadził nowe naklejki Pride, które mają odzwierciedlać różnorodność społeczności LGBTQ+, między innymi nonkonformistyczne, aseksualne, transpłciowe i niebinarne.

Na Instagram wróciły także tęczowe hasztagi Miesiąca Dumy. Przez cały czerwiec w aktualnościach i relacjach można będzie zobaczyć tęczowy gradient przy hasztagach związanych z Pride. Gdy jeden z nich znajdzie się w opublikowanej relacji, jej obramowanie zmieni kolor na tęczowy, a zdjęcie lub film będzie dostępne przez 24 godziny.

grafika

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"