Na swojej stronie internetowej Facebook poinformował, że zmiany wprowadzone w aplikacji Messenger dotyczą jego mobilnej wersji. Przypomniał też, że dotąd aby użytkownik komunikatora mógł zgłosić przypadki mowy nienawiści, ataków na swoją osobę lub innych zachowań łamiących regulamin musiał skorzystać z narzędzi raportowania oferowanych przez Facebook lub na stronie internetowej Messengera.
Teraz sytuacja uległa zmianie. W komunikatorze wprowadzono specjalne narzędzie, dzięki któremu raportowanie agresywnych zachowań użytkowników stanie się prostsze.
Według wyjaśnień Facebooka nowego narzędzia można używać w trakcie prowadzenia konkretnej rozmowy poprzez zaznaczenie użytkownika lub grupy. Następnie użytkownik powinien przejść do sekcji o nazwie Something’s Wrong i na dedykowanej liście wybrać rodzaj zachowania łamiącego standardy społeczności. Po dokonaniu zgłoszenia użytkownik otrzyma potwierdzenie o tym, że jego powiadomienie zostało skierowanie do sprawdzenia. O dalszym toku postępowania wobec zgłoszonych osób lub grup zdecydują pracownicy Messengera.

Facebook zaznacza, że oprócz szybkiego zgłoszenia przypadków łamania regulaminu użytkownik ma też do dyspozycji opcję natychmiastowego zablokowania u siebie agresywnych kont, dzięki czemu nie będzie otrzymywał od nich więcej wiadomości. Informuje też, że zespół zajmujący się zgłoszeniami nieodpowiednich zachowań w aplikacji Messenger może rozpatrywać zgłoszenia w 50 różnych językach, dzięki czemu reakcja na powiadomienia od użytkowników ma być tak szybka i właściwa jak to tylko możliwe.
Według danych Gemius/PBI w kwietniu br. z aplikacji Messenger korzystało ponad 9,9 mln użytkowników w Polsce.
W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).











