Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy

Tuż przed rozpoczęciem festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook ogłosił, że zmienia całkowicie dotychczasowy model współpracy z firmami marketingowymi. Zamierza współpracować z wieloma agencjami należącymi do dużych holdingów przy każdej ze swoich aplikacji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy

Gigant technologiczny ogłosił, że będzie kontynuował współpracę z niezależną agencją Wieden + Kennedy, ale jednocześnie rozszerza współpracę z Leo Burnett (Publicis Groupe) oraz zatrudnia dodatkowo do współpracy agencje Ogilvy, BBDO i Droga5.

Poinformowano, że agencje zostały wybrane na podstawie ich zdolności do „tworzenia ponadczasowych marek”, z uwzględnieniem m.in. zdobytych nagród.

Facebook nadal globalnie obsługiwać będzie agencja Wieden + Kennedy, odpowiedzialna za kampanię „Więcej razem”.

Agencja Leo Burnett zajmie się z kolei pracami dla aplikacji Messenger. Facebook uzasadnił, że o jej wyborze zdecydowały „strategiczna siła i kreatywne przywództwo” jako doskonałe narzędzie do rozwiązywania problemów komunikatorów w zakresie prywatności i interoperacyjności.

Ogilvy będzie natomiast pierwszą kreatywną agencją Instagrama.

Do obsługi reklamowej innej platformy komunikacyjnej Facebooka WhatsApp wybrano agencję BBDO , a zdecydowała o tym „wielka siła” agencji na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia.

Droga5, część Accenture Interactive, zajmie prowadzenie na „korporacyjnej narracji” Facebooka.

Wewnętrzny kreatywny zespół Facebooka - Creative X -  skupi się na „platformie, wydarzeniach, doświadczeniach, stronach internetowych i postach społecznościowych”.

Agencje współpracujące z Facebookiem będą również musiały pracować z programem 4A, a w szczególności programem Multicultural Advertising Intern Programme - znanym jako MAIP - który rozwija talenty w branży marketingowej i reklamowej.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online