„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. „Rzeczpospolita” z największym spadkiem

W styczniu 2015 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. „Rzeczpospolita” z największym spadkiem

W samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 321 387 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,91 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 156 697 egz., notując spadek o 4,06 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,41 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 10,63 proc. i wyniosła 116 437 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,12 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 16,42 proc. do 9 007 egz. Dziennik ten zanotował również najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem - w badanym miesiącu wyniósł on 15,56 proc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii