„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, „DGP” liderem wśród e-wydań

W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich wyniosła 371 147egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, „DGP” liderem wśród e-wydań

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czwartym kwartale 2023 roku wyniosła 128 843 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 76 074 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 46 927 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dzienniki-2022-rok-koniec-pracy-gazeta-wyborcza-fakt-rzeczpospolita,7169710996838017a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 192 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 907 egz.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 285 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 206 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 146 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 567 egz.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 371 147 egz.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 371 147 egz.

grafika

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 921 egz.), „Rzeczpospolita” (14 477 egz.) i „Puls Biznesu” (10 040 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 76,37 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 59,85 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 51,51 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Agora zarobiła więcej na filmach. Gorzej z reklamami i "Wyborczą"

Agora zarobiła więcej na filmach. Gorzej z reklamami i "Wyborczą"

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych