Fakt24.pl liderem, mocno w górę Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, najbardziej przyciągają Pb.pl i Parkiet.com (serwisy gazet)

Wśród serwisów gazet ogólnopolskich największą odwiedzalność ma Fakt.pl, wyprzedzając Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, które w skali roku osiągnęły duże wzrosty zasięgów. Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników notują natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5,52 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 175,81 mln odsłon (średnio 31,8 odsłony na każdego) i korzystali łącznie przez 1,55 mln godzin - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich w każdym z tych kryteriów. Najmniejszą przewagę miała w zeszłym miesiącu w liczbie użytkowników - Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował ich o 248,1 tys. mniej, a Wyborcza.pl (Agora) - o 320 tys. mniej. Jednocześnie Fakt24.pl miał więcej odsłon niż trzy kolejne strony łącznie.

W serwisie „Parkietu” (Gremi Business Communication) każdy z 98,9 tys. użytkowników wykonał przeciętnie 24,9 odsłon. Na Wyborcza.pl średnia liczba odsłon na użytkownika wyniosła 12,1, a na Przegladsportowy.pl - 10,3.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-youtube-slabo-w-mobile-u-dane-pbi-gemius-z-czerwca ##

Z kolei najdłużej każdy odwiedzający korzystał z serwisów „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu”. W pierwszym średni czas korzystania przez użytkownika wyniósł w zeszłym miesiącu 0,57 godziny, a w drugim - 0,56 godziny. Za to na stronie Polskatime.pl odwiedzający spędził przeciętnie tylko 0,04 godziny.

Z serwisów „Gazety Wyborczej” ogólnotematyczna Wyborcza.pl (5,2 mln użytkowników i 62,98 mln odsłon w zeszłym miesiącu) jest zdecydowanie popularniejsza od Wyborcza.biz (1,59 mln użytkowników i 8,15 mln odsłon), a wśród stron związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” najwięcej użytkowników w czerwcu miała Gazetaprawna.pl (1,81 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (9,69 mln).

W skali roku zasięg Fakt24.pl zmalał o 4,79 proc. - z 22,75 proc. do 21,66 proc. Za to zasięg witryny „Przeglądu Sportowego” zwiększył się ponad dwukrotnie - z 9,66 proc. do 20,68 proc., co jest związane przede wszystkim z Euro 2016.

Duże wzrosty osiągnęło też kilka innych serwisów. Zasięg Wyborcza.pl zwiększył się o 79,4 proc. (z 11,37 proc. do 20,4 proc.), Pb.pl - o 72,9 proc. (z 1,55 proc. do 2,68 proc.), Dziennik.pl - o 66,5 proc. (z 4,18 proc. do 6,96 proc.), a Se.pl - o 40,5 proc. (z 12,52 proc. do 17,59 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dane-sprzedazy-e-wydan-dziennikow-rzeczpospolita-i-echo-dnia-na-czele ##

Na komputerach Fakt24.pl zanotował w zeszłym miesiącu 3,94 mln użytkowników, 98,88 mln odsłon i 882,6 tys. godzin korzystania. Przegladsportowy.pl przy niewiele mniejszej liczbie odwiedzających (3,69 mln) miał ponad trzy razy odsłon mniej (27,16 mln), a Wyborcza.pl zanotowała 3,62 mln użytkowników i 44,45 mln odsłon.

Z serwisu „Pulsu Biznesu” przeciętny użytkownik korzystał przez 0,79 godziny, a ze strony „Parkietu” przez 0,59 godziny. Natomiast na Polskatimes.pl ten wskaźnik wyniósł tylko 0,04 godziny, na Gazetaprawna.pl - 0,07 godziny, a na Se.pl - 0,08.

W internecie mobilnym serwis „Przeglądu Sportowego” miał 2,7 mln użytkowników, więcej niż Fakt24.pl (2,56 mln) i Wyborcza.pl (2,49 mln). Ponadto zanotował nieco więcej odsłon niż na komputerach - 27,26 mln wobec 27,16 mln.

Na Fakt24.pl użytkownicy spędzili łącznie przez 664,5 tys. godzin., z Przegladsportowy.pl - przez 491,6 tys., a z Wyborcza.pl - przez 290,5 tys. Średni czas korzystania z pierwszego serwisu wyniósł 0,25 godziny, najwięcej ze wszystkich analizowanych stron.

Wyborcza.pl na komputerach miała 44,45 mln odsłon, a na smartfonach i tabletach - 18,54 mln. Jeszcze większa przewaga ruchu dekstopowego nad mobilnym była w serwisach Gazetaprawna.pl (4,32 mln odsłon stacjonarnych wobec 1,6 mln mobilnych) i Pb.pl (4,91 mln wobec 1,14 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-pl-z-najpopularniejsza-strona-glowna-strony-wp-pl-i-gazeta-pl-najbardziej-umobilnione ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"