„Fakty” i „Wydarzenia” ważniejszym źródłem newsów niż „Wiadomości”, social media daleko przed radiem i prasą

Zdecydowanie najważniejszym źródłem informacji dla Polaków są portale internetowe, natomiast media społecznościowe wskazuje dużo więcej osób niż radio i prasę. „Fakty” i „Wydarzenia” są popularniejsze od „Wiadomości”, a TVN24 wyprzedza Polsat News i TVP Info.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sondażu zrealizowanym przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych we współpracy z IBRIS 60,8 proc. Polaków stwierdziło, że portale internetowe takie jak Onet czy WP są dla nich głównym źródłem informacji o Polsce i świecie.

Portale społecznościowe (np. Facebook i Twitter) wskazało 38,8 proc. ankietowanych, radio - 31,2 proc., tygodniki - 17,7 proc., a dzienniki - 15,7 proc.

„Fakty” i TVN24 przed konkurentami z Polsatu i TVP

W przypadku telewizji spytano o najpopularniejsze programy i kanały. „Fakty” TVN jako główne źródło newsów oceniło 42,1 proc. respondentów, „Wydarzenia” Polsatu - 39,8 proc., a „Wiadomości” TVP - 34,4 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-programy-informacyjne-2020-rok-fakty-liderem-opinie,7170404002494081a ##

TVN24 otrzymał 35,3 proc. wskazań, Polsat News - 29,3 proc., a TVP Info - 27,1 proc.

grafika

Młodzi wolą social media, starsi - radio i prasę

Wśród osób w wieku 18-29 lat media społecznościowe są nieco ważniejszym źródłem informacji (75,8 proc. wskazań) niż portale internetowe (71,8 proc.).

W starszych grupach wiekowych zdecydowanie popularniejsze są portale. Wśród osób w wieku 30-49 lat wskazało je prawie 86 proc. respondentów, podczas gdy social media - 47-50 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strony-glowne-kto-liderem-wp-pl-z-mniejsza-przewaga-nad-onetem-gazeta-pl-wyprzedzila-interie-dane-grudzien-2020-rok,7170401815840385a ##

Natomiast w grupie Polaków w wieku 70+ portale są istotnym źródłem informacji tylko dla 29,2 proc., a social media - dla 17 proc.

grafika

Prasa i radio najwięcej zwolenników mają w najstarszej grupie wiekowej 70+. Radio jest w niej głównym medium informacyjnym dla 49,9 proc. osób, tygodniki - dla 37,7 proc., a dzienniki - dla 31,2 proc.

Natomiast w grupie 30-49 lat tygodniki uzyskały poniżej10 proc. wskazań, a dzienniki w grupie 18-29 lat - tylko 6,3 proc.

Radio wskazało 23,3 proc. osób w wieku 18-29 lat, 25,9 proc. tych w wieku 30-39 lat, 32,5 proc. w wieku 40-49 lat, 29 proc. w wieku 50-59 lat i 26,4 proc. w wieku 60-69 lat.

grafika

„Fakty” i TVN24 dominują wśród najstarszych

Również czołowe programy i kanały informacyjne w telewizji najmniej istotne jako źródło newsów są dla najmłodszych Polaków. W grupie 18-29 lat „Wiadomości” wskazało 22 proc. osób, „Wydarzenia” - 20,6 proc., a „Fakty” - 17,9 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2020-rok-najpopularniejsze-stacje-programy-reklama,7173201144628865a ##

W grupie 40-49 lat wszystkie programy uzyskały po nieco ponad 30 proc. wskazań, a w grupie 60-69 lat - po ok. 45 proc. Natomiast wśród respondentów mających 70 lat i więcej jako główne źródło informacji 64,4 proc. określiło „Fakty”, 53,3 proc. - „Wydarzenia”, a 47,6 proc. - „Wiadomości”.

grafika

Wśród respondentów w wieku 18-29 lat Polsat News jest głównym źródłem informacji tylko dla 10,8 proc., TVN24 - dla 9,4 proc., a TVP Info - jedynie dla 4,1 proc.

W grupach wiekowych 30-59 lat TVN24 i Polsat News uzyskały po ok. 30 proc. wskazań, a TVP Info - po 20-26 proc. w grupie 60-69 lat liderem jest TVP Info z 45,9 proc., a w grupie 70+ zdecydowanie prowadzi TVN24 z 67,8 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanaly-informacyjne-2020-rok-lider-tvn24-opinie-historia-powstania-kiedy,7170402468640897a ##

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem