„Fakty” na czele oglądalności oglądalności programów informacyjnych po pierwszym kwartale 2021 roku

W pierwszym kwartale br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie serwisy odnotowały duże spadki względem pierwszego kwartału ub.r., a na czele pod tym względem znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Nadawane w TVN i TVN24 BiS „Fakty” w pierwszym kwartale 2021 roku oglądało średnio 3,18 mln widzów, co zapewniło stacjom 22,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,63 proc. widzów, czyli 190 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 23,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 2,86 mln widzów, a w TVN24 BiS - 319 tys.

W lipcu ub.r. nowym prowadzącym „Faktów” został Piotr Kraśko, który w tej roli zastąpił Justynę Pochanke.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-marzec-2021-tvp1-tvn-lider-hity-m-jak-milosc,7170353477027457a ##

Wiceliderem były „Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 7,08 proc., czyli o 234 tys. widzów. W pierwszym kwartale 2021 roku wyniosła 3,07 mln osób (2,45 mln w TVP1 i 614 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 21,16 proc. (rok wcześniej było to 22,11 proc.).

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 5,73 proc., czyli o 185 tys. widzów. W pierwszym kwartale 2021 roku wyniosła 3,05 mln osób (2,31 mln w TVP1 i 743 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 27,92 proc. (rok wcześniej było to 28,55 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-lider-programy-informacyjne-prowadzacy-marzec-2021-rok-opinie-piotr-krasko-wiadomosci-stracily-700-tys-widzow,7170352563664513a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,02 mln osób, po największym spadku w zestawieniu - wynoszącym 17,75 proc. (436 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,72 mln osób, a w Polsacie News było to 297 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmniejszył się o 12,99 proc. do 1,72 mln widzów (1,27 mln w Dwójce i 457 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym kwartale 2021 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 4,85 proc. do 1,14 mln oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 759 osób (w dół o 23,26 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (592 tys. widzów; - 21,97 proc.), czwarty był „Teleexpress” (568 tys. widzów; - 20,93 proc.), a piąta - „Panorama” (302 tys. widzów; - 31,59 proc. - największy spadek w zestawieniu).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji