FCB Bridge2fun ze spadkiem wpływów o 49 proc. i 1 mln zł straty

W ub.r. spółki Bridge2fun i 4fun Communication, prowadzące działalność jako agencja reklamowa FCB Bridge2fun, zanotowała spadek przychodów o 49 proc. do 4,96 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 69,9 tys. zł zysku do 1,03 mln zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody spółki Bridge2fun zmalały w ub.r. z 3,18 do 1,32 mln zł. Wpływy krajowe firmy poszły w dół z 2,53 do 1,04 mln zł, a te z zagranicy - z 650,5 do 275,2 tys. zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka podkreśliła, że na działalność agencji reklamowych mocno negatywnie wpłynęły konsekwencje epidemii. - Spowodowały one konieczność ograniczenia budżetów reklamowych i marketingowych wielu firm, zwłaszcza z sektorów najbardziej dotkniętych kryzysem (m.in turystyka, gastronomia, transport lotniczy), co miało negatywny wpływ na aktywność reklamodawców i w efekcie skutkuje spadkiem przychodów. Większość firm podjęło decyzje o znacznym tymczasowym ograniczeniu budżetów reklamowych oraz o zawieszeniu lub odwołaniu dużej części planowanych kampanii reklamowych. W związku z odwołaniem wielu wydarzeń kulturalnych i sportowych lub przeniesieniem ich na inny termin (np. Euro 2020, igrzyska olimpijskie Tokio 2020) wiele kampanii zostało wstrzymanych - wyliczono.

Według danych Publicis Groupe w ub.r. całkowita wartość polskiego rynku reklamowego zmalała o 8,6 proc. do 9,97 mld zł. Największe spadki nastąpiły w kinach, na outdoorze i prasie, w telewizji i radiu wydatki zmniejszyły się o ok. 10 proc., jedynie internet osiągnął wzrost (o 4,6 proc.).

Koszty 49 proc. w dół

Wydatki operacyjne spółki Bridge2fun w ub.r. wyniosły 1,86 mln zł, co wobec 3,64 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 49 proc. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 2,31 do 1,01 mln zł, a na wynagrodzenia - z 940,8 do 526,5 tys. zł.

Po wybuchu epidemii firma pozyskała 458,4 tys. zł w formie częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej, 17,2 tys. zł umorzonych składek pracowniczych na ZUS oraz 13,9 tys. zł dotacji z warszawskiego budżetu.

grafika

Ujemna rentowność spółki nieznacznie się pogłębiła. Strata operacyjna poszła w dół z 463,5 do 488,5 tys. zł, strata brutto - z 469,1 do 499,5 tys. zł, a strata netto - z 485,6 do 493,3 tys. zł.

Wpływy i rentowność w dół po stracie T-Mobile i Showmaxa

Wyniki FCB Bridge2fun mocno pogorszyły się w 2019 roku, kiedy agencja straciła na rzecz DDB Warszawa obsługę operatora telekomunikacyjnego T-Mobile Polska, a obsługiwana przez nią platforma Showmax wycofała się z polskiego rynku.

Jeszcze w 2018 roku spółka Bridge2fun zanotowała 8 mln zł przychodów i 1,21 mln zł zysku netto, rok później miała już tylko 3,18 mln zł wpływów i 485,6 tys. zł straty netto, a w ub.r. - 1,32 mln zł przychodów i 493,3 tys. zł straty netto.

W sprawozdaniu firma zapowiedziała, że w br. będzie kontynuowała obsługę m.in. Grupy Lotos i Santander Bank Polska oraz zaczęła współpracę ze Związkiem Banków Polskich.

- Spółka startuje w nowych przetargach w celu odbudowy bazy przychodowej w 2021 roku oraz w kolejnych latach. Jednakże zmieniająca się sytuacja pandemiczna, oraz możliwe zmiany w otoczeniu prawno-regulacyjnym, powodują, że Zarząd nie jest w stanie przewidzieć dalszego rozwoju wydarzeń, a w konsekwencji wpływu pandemii na wyniki finansowe Spółki w 2021 r. i latach następnych oraz na perspektywy jej rozwoju - przyznano.

- Spadek przychodów może zostać zrekompensowany po ustaniu negatywnych wpływów spowodowanych rozprzestrzenianiem się koronawirusa w momencie gdy firmy powrócą do planowanych wcześniej działań marketingowych - zaznaczono.

grafika

Z kolei spółka 4fun Communication, do ub.r. funkcjonująca pod nazwą Bridge2fun Communication, zanotowała spadek przychodów z 5,97 do 3,64 mln zł.

Koszty sprzedanych usług, towarów i materiałów zmalały z 4,66 do 3,37 mln zł, koszty sprzedaży - z 332,2 do 145,6 tys. zł, natomiast koszty ogólnego zarządu poszły w górę z 419,6 do 461 tys. zł. Zatrudnienie w spółce wynosiło w średnio 5,08 etatów.

Firma pozyskała 364,2 tys. pożyczki od PFR w ramach tarczy kredytowej oraz 6 tys. zł pomocy antykryzysowej z budżetu Warszawy.

Przy dużo mniejszym spadku kosztów niż przychodów mocno pogorszyła się rentowność 4fun Communication. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 557,9 tys. zł zysku do 339,4 tys. zł straty, a wynik brutto i netto - z 555,5 tys. zł zysku do 542,2 tys. zł straty.

grafika

Grupa 4fun Media sprzedała większość udziałów FCB Bridge2fun

W połowie ub.r. notowana na warszawskiej giełdzie firma 4fun Media za 465,5 tys. zł sprzedała 51 proc. udziałów spółek 4fun Communication i Bridge2fun. 45 proc. udziałów kupił ich prezes Rafał Baran.

- Objęcie tak znacznych pakietów w spółkach prowadzących działalność agencji reklamowych przez ich obecnego prezesa zarządu jest dodatkowym czynnikiem motywacyjnym i pozwala na większą elastyczność w zakresie zarządzania bieżącymi kosztami obu firm. W opinii zarządu 4fun Media S.A., dokonana transakcja zwiększa szansę na przeprowadzenie spółek przez najtrudniejszy okres spowolnienia gospodarczego - skomentowano w komunikacie giełdowym 4fun Media.

Dla grupy 4fun Media to część restrukturyzacji, w ramach której firma mocno ograniczyła obecność w segmencie e-commerce. W pierwszym kwartale br. grupa 4fun Media zanotowała spadek przychodów o 50 proc. do 5,63 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 1,45 mln zł straty do 598 tys. zł zysku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"