Ilu widzów oglądało festiwal w Opolu? Hitem niedzielny koncert

Tegoroczny, 61. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, oglądało w TVP1 i TVP Polonia średnio 1,78 mln widzów. Największą widownię zgromadził niedzielny koncert z piosenkami Janusza Kondratowicza, a pod względem udziałów najlepszy był kabareton, który powrócił do Opola po ośmiu latach przerwy.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Ilu widzów oglądało festiwal w Opolu? Hitem niedzielny koncert

Średnia widownia trzech dni muzycznej imprezy Telewizji Polskiej wyniosła w Jedynce 1,63 mln osób. Przełożyło się to na 18,03 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 12,47 proc. w grupie 16-49 oraz 13,35 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.  

Dodatkowo festiwal transmitowała też TVP Polonia, gdzie relacje śledziło 144 tys. widzów. Łączna średnia widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,78 mln osób, co dało stacjom 19,58 proc. udziału w grupie 4+, 13,69 proc. w 16-49 i 14,73 proc. w 16-59.  

grafika

Niedzielny koncert z największą widownią 

Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się koncert "Zakochani są wśród” z piosenkami Janusza Kondratowicza. Jego dwie części śledziło średnio w TVP1 2,2 mln i 2,1 mln widzów. Najwyższy udział w rynku - 22,91 proc. - miał sobotni kabareton. Był to pierwszy występ kabaretów na festiwalu od ośmiu lat, swoje skecze zaprezentowali m.in. Kabaret Moralnego Niepokoju, Zenon Laskowsik i Jerzy Kryszak. 

grafika

Telewizja Polska podała w komunikacie, że w momencie najwyższej oglądalności występ Bovskiej podczas koncertu „Zakochani są wśród nas, czyli piosenki Janusza Kondratowicza” obejrzało aż 2,6 mln widzów (dane dla obu anten). 

W ub.r. widownia festiwalu w TVP1 i TVP Polonia był nieco wyższa i wyniosła 1,87 mln osób (miała odpowiednio 21,46 proc., 13,91 proc. i 15,28 proc. udziału w rynku). 

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu w latach 2005-2023 z samej TVP1 wynika, że największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów. Z kolei najsłabsze wyniki widowisko miało w 2021 roku (1,42 mln).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji