Film Amnesty International #LookBeyondBorders w finale prestiżowego konkursu The Lovie Awards

Wyjątkowy film Amnesty International, dla którego inspiracją był eksperyment dowodzący, że 4-minutowy kontakt wzrokowy zbliża ludzi bardziej niż cokolwiek innego, dostał się do finału prestiżowego konkursu The Lovie Awards. #LookBeyondBorders ma szansę na główną nagrodę aż w dwóch kategoriach: „Live Experiences” oraz „Best Editing”. O zwycięzcach zadecyduje publiczność – otwarte głosowanie trwa do 22 września za pośrednictwem strony www.peopleslovie.eu. W przygotowanie filmu zaangażowali się pro-bono DDB&Tribal, reżyser Bartosz Dombrowski z Papaya Films i operator Kuba Kijowski. Za działania PR odpowiadała agencja Big Picture.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Lovie Awards jest prestiżowym i unikalnym w skali europejskiej konkursem organizowanym przez The International Academy of Digital Arts and Sciences, który honoruje najbardziej innowacyjne prace stworzone do zaistnienia w Internecie – są to więc projekty stron internetowych, reklamy online, mobile oraz Social Media a także spoty i aplikacje. Zwycięzcy 6 edycji Lovie Awards, wyłonieni w drodze internetowego głosowania, zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali rozdania nagród 27 września w Londynie. 

#LookBeyondBordes to filmowy eksperyment, w którym wzięli udział ludzie z różnych klas społecznych, o innych pasjach i zawodach. Byli to z jednej strony Europejczycy, m.in. Polacy, Włosi, Niemcy, Belgowie, z drugiej uchodźcy przebywający na terenie Europy nie dłużej niż kilka miesięcy. Ich zadaniem było patrzenie sobie w oczy przez 4 minuty. W wyniku takiego kontaktu wzrokowego okazało się, że na ich twarzach szybko pojawiały się emocje. Choć był to eksperyment trwający zaledwie dwa dni, a przeprowadzono go w Berlinie, niedaleko Checkpoint Charlie, mówiono o nim na całym świecie. Artykuły na jego temat opublikowały najważniejsze, czytane przez setki milionów ludzi media takie jak CNN, Huffington Post, India Today i wiele innych.

Pomysł eksperymentu i filmu narodził się w Polsce. Do inicjatywy Amnesty International Polska dołączył Sekretariat Międzynarodowy w Londynie, a także inne sekcje krajowe tej organizacji. Dzięki temu film wystartował w Internecie równolegle w wielu krajach m.in. Polsce, Niemczech, Czechach i na Węgrzech. Wiemy, że stał się inspiracją do stworzenia kolejnych eksperymentów na całym świecie, które już niedługo będzie można zobaczyć w Internecie.

Za koncepcję i kreację filmu odpowiadała agencja DDB&Tribal. Spot wyreżyserował Bartosz Dombrowski z Papaya Films zaś operatorem został Kuba Kijowski. Za działania PR w ramach projektu odpowiadała agencja Big Picture. Wszystkie agencje zaangażowały się w pracę pro-bono.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online