Film Produkcja w ub.r. straciła 25 proc. wpływów i 1,3 mln zł zysku, tłumaczy to spowolnieniem reklamowym

W ub.r. dom produkcyjny Film Produkcja zanotował spadek przychodów o 24,6 proc. do 41,6 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 1,71 mln zł do 437 tys. zł. 91,2 proc. wpływów wygenerował na rynku reklamowym, ich spadek uzasadnia wyhamowaniem wzrostu gospodarczego, które przełożyło się na sektor marketingowy. Natomiast w br. wyniki sprzedażowe zmalały wskutek epidemii.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według sprawozdania finansowego złożonego niedawno w KRS przychody krajowe Film Produkcji zmalały rok do roku z 42,2 do 27,49 mln zł, a te z zagranicy zmniejszyły się z 10,94 do 10,62 mln zł.

Natomiast wynik ze zmiany stanu produktów zwiększył się z 2,07 do 3,49 mln zł.

Spowolnienie w reklamie, „Obywatel Jones” w kinach

Film Produkcja podała, że w ub.r. 91,2 proc. jej wpływów pochodziło z produkcji i innych usług reklamowych, a 8,8 proc. ze sprzedaży filmów fabularnych. Spadek swoich przychodów tłumaczy spowolnieniem w tym pierwszym sektorze.

- Rok 2019 był kolejnym okresem spowolnienia w działalności reklamowej, która przełożyła się na wyniki finansowe Spółki. wyhamowanie wzrostu gospodarczego miało wpływ na rynek reklamowy w Polsce co przełożyło się na ostrożniejsze zarządzanie budżetami reklamowymi i zmniejszenie nakładów na marketing - napisano.

Przy czym według danych Publicis Groupe w ub.r. wartość polskiego rynku reklamowego zwiększyła się o 3,2 proc. do 9,828 mld zł. Duży spadek spowodowała dopiero rozprzestrzeniająca się od początku br. epidemia koronawirusa: Publicis Groupe szacuje, że w zeszłym półroczu wydatki reklamowe w Polsce zmniejszyły się o 15,3 proc. do 4,02 mld zł.

Jesienią ub.r. w kinach pokazywano wyprodukowany przez Film Produkcję film Agnieszki Holland „Obywatel Jones”, który nakręcono w 2018 roku. Przez pierwsze dwa tygodnie emisji obejrzało go 67 tys. widzów.

grafika

Koszty 23 proc. w dół

Wydatki operacyjne Film Produkcji zmalały nieco słabiej niż wpływy - o 22,7 proc. do 40,89 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które zmalały z 42,97 do 31,54 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia spadły z 5,71 do 5,06 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły ze 160,7 do 206,7 tys. zł. W firmie w ub.r. było jedynie pięciu pracowników etatowych, o dwóch mniej niż w 2018 roku. Spółka przede wszystkim współpracuje z producentami i innymi twórcami na podstawie umów cywilnoprawnych.

Koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 1,49 do 1,51 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 2,42 do 2,51 mln zł.

Na koniec ub.r. wartość produkcji w toku realizowanych przez firmę wynosiła 6,07 mln zł, wobec 2,58 mln zł rok wcześniej.

Mniejszy zysk na dywidendę, w br. epidemia obniża sprzedaż

Głębszy spadek przychodów niż kosztów operacyjnych spowodował, że pogorszyły się wyniki rentowności Film Produkcji, zwłaszcza że pozostałe wpływy i wydatki zmalały podobnie - pierwsze z 3,74 do 1,57 mln zł, a drugie z 3,67 do 1,33 mln zł.

Zysk sprzedażowy firmy zmniejszył się z 2,31 mln zł do 716,5 tys. zł, zysk operacyjny - z 2,38 mln zł do 952,6 tys. zł, zysk brutto - z 2,17 mln zł do 709,3 tys. zł, a zysk netto - z 1,71 mln zł do 437 tys. zł.

99,66 proc. udziałów Film Produkcji ma jej prezes Stanisław Dziedzic, a po 0,17 proc. należy do Łukasza Dziedzica i Andrzeja Dziedzica. Pod koniec października udziałowcy na walnym zebraniu zdecydowali, że zysk netto spółki z ub.r. zostanie im wypłacony jako dywidenda.

W sprawozdaniu tylko zdawkowo napisano o negatywnym wpływie epidemii koronawirusa na działalność firmy. - W chwili publikacji niniejszego sprawozdania finansowego sytuacja ta wciąż się zmienia, do tej pory kierownictwo jednostki odnotowało zauważalny wpływ na sprzedaż jednostki. Jednak nie można przewidzieć przyszłych skutków epidemii - stwierdzono.

- Kierownictwo będzie nadal monitorować potencjalny wpływ epidemii na działalność jednostki i podejmie wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić negatywne skutki tego zjawiska dla jednostki - zapowiedziano.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online