W kwietniu br. Filmweb odwiedziło 3,86 mln internautów, którzy wykonali w nim 196 mln odsłon (w tym 15 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 23 minuty i 56 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Filmweb jest liderem wśród witryn o filmach i serialach w każdym z powyższych wskaźników. W kwietniu miał 584 tys. użytkowników więcej niż dział filmowy Onetu oraz po ok. trzy razy więcej odsłon niż ta strona i Aleseriale.pl (należące do Grupy Wirtualna Polska), a także ponad pięć razy krajowych odsłon mobilnych więcej niż Aleseriale.pl. Ponadto przyciągał przeciętnego użytkownika na 5:45 minuty dłużej niż serwis Onetu i na 10:54 minuty dłużej niż Aleseriale.pl, a także na ponad dwa razy dłużej niż dział filmowy WP.pl i Swiatseriali.pl (należący do Grupy Interia.pl).

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy wdrażana jest nowa odsłona Filmwebu. W marcu br. zmieniło się logo, menu i nawigacja serwisu (więcej o tym), a w ostatnich tygodniach udostępniono nowy dział z programem telewizyjnym i nową stronę główną (zobacz szczegóły).
Dział filmowy Onetu w kwietniu br. przy 3,27 mln użytkowników zanotował 65,2 mln odsłon, o 5,9 mln mniej niż Aleseriale.pl, które odwiedziło 2,15 mln internautów. Za to serwis Onetu przyciągał przeciętnego użytkownika na ponad 5 minut dłużej.
Stopklatka.pl, niegdyś główny konkurent Filmwebu, zanotowała w kwietniu tylko 434,7 tys. użytkowników i 2,2 mln odsłon. Natomiast portal Gazeta.pl nie ma w Megapanelu wydzielonej sekcji o filmie, przy czym wszystkie jego strony poświęcone kulturze miały w kwietniu 447 tys. użytkowników i 2,2 mln odsłon.

W kwietniu br. Filmweb miał o 650,9 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (to spadek o 14,4 proc.), którzy wykonali o 44,4 mln odsłon mniej (18,5 proc. w dół), a każdy korzystał z serwisu o 3:01 minuty krócej (spadek o 11,2 proc.).
Procentowo jeszcze większe spadki zanotowały Aleseriale.pl, na których liczba użytkowników zmalała o 409,5 tys. (16 proc. w dół), liczba odsłon - o 29,8 mln (czyli o 29,6 proc.), a czas przypadający na średniego użytkownika - o 2:25 minuty (czyli o 15,6 proc.).
Nieznacznie zmniejszyła się odwiedzalność działu filmowego Interii i serwisu Swiatseriali.pl. Natomiast dział filmowy Onetu miał o 126 tys. użytkowników i 7,7 mln odsłon mniej niż w kwietniu ub.r. (to spadki o 3,7 proc. i 10,6 proc.), za to czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika zwiększył się o 4:13 minuty.

Z kolei dział filmowy WP.pl odwiedziło o 20,8 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 0,8 proc.). Wykonali oni o 695 tys. odsłon więcej (1,4 proc. w górę), a każdy korzystał ze strony przez 50 sekund dłużej (wzrost o 8,5 proc.).
Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki czołowych serwisów z 2013 i 2014 roku
Filmweb.pl w kwietniu br. po raz pierwszy od półtora roku miał poniżej 4 mln użytkowników i poniżej 200 mln odsłon, a także powtórzył rekordowo niski czas przypadający na średniego użytkownika, pierwszy raz zanotowany w październiku ub.r.
Za to najwięcej użytkowników - 5,02 mln - serwis miał w styczniu br., najwięcej odsłon - 319,8 mln - w styczniu ub.r., kiedy też zanotował najdłuższy czas na użytkownika - 39:39 minuty.
Dział filmowy Onetu od kwietnia ub.r odwiedza ponad 3 mln internautów miesięcznie, a rekordowe 3,72 mln było w styczniu br. Za to liczba odsłon z 93-97 mln w lutym i marcu ub.r. zmalała do 50-52 mln w październiku i listopadzie ub.r., żeby w kolejnych miesiącach wynosić ponad 60 mln, a w styczniu br. nawet 76,5 mln.

Czas przypadający na przeciętnego użytkownika po spadku trwającym od kwietnia do sierpnia ub.r. (kiedy wynosił 14-15 minut), wrócił do poziomu ok. 20 minut, a rekordowe 23:09 minuty wyniósł w marcu br.
Strony filmowe WP.pl najwięcej użytkowników miały w drugiej połowie ub.r. - 2,79 mln w lipcu, a 2,87 mln w grudniu. Liczba odsłon w marcu i wrześniu ub.r. wynosiła 67,6-67,7 mln, za to w lutym br. - tylko 44,5 mln.
Od stycznia do marca ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z serwisu 13-14 minut miesięcznie, natomiast w późniejszych miesiącach maksymalnie 10,5 minuty, a w sierpniu ub.r. - poniżej 9 minut.
Aleseriale.pl po tym w sierpniu ub.r. odwiedziło rekordowo dużo użytkowników - 2,89 mln, w kolejnych miesiącach notowało coraz gorsze wyniki. Liczba odsłon witryny od stycznia do maja ub.r. wynosiła ponad 100 mln miesięcznie, natomiast później ten poziom przekroczyła tylko w styczniu br. (105,8 mln), a w marcu i kwietniu br. spadła poniżej 80 mln.

Miesięczny czas przypadający na przeciętnego użytkownika z 20 minut w I kwartale ub.r. latem ub.r. spadł do 10-11 minut, a potem wynosił od 13 do 15 minut.











