Filmweb w dół, zyskuje Film.wp.pl (TOP serwisów o filmach)

Wśród serwisów o filmach i serialach liderem jest Filmweb, przy czym w skali roku zanotował spory spadek odwiedzalności. Sporo straciły też Aleseriale.pl, natomiast wzrost osiągnął Film.wp.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W kwietniu br. Filmweb odwiedziło 3,86 mln internautów, którzy wykonali w nim 196 mln odsłon (w tym 15 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 23 minuty i 56 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Filmweb jest liderem wśród witryn o filmach i serialach w każdym z powyższych wskaźników. W kwietniu miał 584 tys. użytkowników więcej niż dział filmowy Onetu oraz po ok. trzy razy więcej odsłon niż ta strona i Aleseriale.pl (należące do Grupy Wirtualna Polska), a także ponad pięć razy krajowych odsłon mobilnych więcej niż Aleseriale.pl. Ponadto przyciągał przeciętnego użytkownika na 5:45 minuty dłużej niż serwis Onetu i na 10:54 minuty dłużej niż Aleseriale.pl, a także na ponad dwa razy dłużej niż dział filmowy WP.pl i Swiatseriali.pl (należący do Grupy Interia.pl).

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy wdrażana jest nowa odsłona Filmwebu. W marcu br. zmieniło się logo, menu i nawigacja serwisu (więcej o tym), a w ostatnich tygodniach udostępniono nowy dział z programem telewizyjnym i nową stronę główną (zobacz szczegóły).

Dział filmowy Onetu w kwietniu br. przy 3,27 mln użytkowników zanotował 65,2 mln odsłon, o 5,9 mln mniej niż Aleseriale.pl, które odwiedziło 2,15 mln internautów. Za to serwis Onetu przyciągał przeciętnego użytkownika na ponad 5 minut dłużej.

Stopklatka.pl, niegdyś główny konkurent Filmwebu, zanotowała w kwietniu tylko 434,7 tys. użytkowników i 2,2 mln odsłon. Natomiast portal Gazeta.pl nie ma w Megapanelu wydzielonej sekcji o filmie, przy czym wszystkie jego strony poświęcone kulturze miały w kwietniu 447 tys. użytkowników i 2,2 mln odsłon.

W kwietniu br. Filmweb miał o 650,9 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (to spadek o 14,4 proc.), którzy wykonali o 44,4 mln odsłon mniej (18,5 proc. w dół), a każdy korzystał z serwisu o 3:01 minuty krócej (spadek o 11,2 proc.).

Procentowo jeszcze większe spadki zanotowały Aleseriale.pl, na których liczba użytkowników zmalała o 409,5 tys. (16 proc. w dół), liczba odsłon - o 29,8 mln (czyli o 29,6 proc.), a czas przypadający na średniego użytkownika - o 2:25 minuty (czyli o 15,6 proc.).

Nieznacznie zmniejszyła się odwiedzalność działu filmowego Interii i serwisu Swiatseriali.pl. Natomiast dział filmowy Onetu miał o 126 tys. użytkowników i 7,7 mln odsłon mniej niż w kwietniu ub.r. (to spadki o 3,7 proc. i 10,6 proc.), za to czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika zwiększył się o 4:13 minuty.

Z kolei dział filmowy WP.pl odwiedziło o 20,8 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 0,8 proc.). Wykonali oni o 695 tys. odsłon więcej (1,4 proc. w górę), a każdy korzystał ze strony przez 50 sekund dłużej (wzrost o 8,5 proc.).

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki czołowych serwisów z 2013 i 2014 roku

Filmweb.pl w kwietniu br. po raz pierwszy od półtora roku miał poniżej 4 mln użytkowników i poniżej 200 mln odsłon, a także powtórzył rekordowo niski czas przypadający na średniego użytkownika, pierwszy raz zanotowany w październiku ub.r.

Za to najwięcej użytkowników - 5,02 mln - serwis miał w styczniu br., najwięcej odsłon - 319,8 mln - w styczniu ub.r., kiedy też zanotował najdłuższy czas na użytkownika - 39:39 minuty.

Dział filmowy Onetu od kwietnia ub.r odwiedza ponad 3 mln internautów miesięcznie, a rekordowe 3,72 mln było w styczniu br. Za to liczba odsłon z 93-97 mln w lutym i marcu ub.r. zmalała do 50-52 mln w październiku i listopadzie ub.r., żeby w kolejnych miesiącach wynosić ponad 60 mln, a w styczniu br. nawet 76,5 mln.

Czas przypadający na przeciętnego użytkownika po spadku trwającym od kwietnia do sierpnia ub.r. (kiedy wynosił 14-15 minut), wrócił do poziomu ok. 20 minut, a rekordowe 23:09 minuty wyniósł w marcu br.

Strony filmowe WP.pl najwięcej użytkowników miały w drugiej połowie ub.r. - 2,79 mln w lipcu, a 2,87 mln w grudniu. Liczba odsłon w marcu i wrześniu ub.r. wynosiła 67,6-67,7 mln, za to w lutym br. - tylko 44,5 mln.

Od stycznia do marca ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z serwisu 13-14 minut miesięcznie, natomiast w późniejszych miesiącach maksymalnie 10,5 minuty, a w sierpniu ub.r. - poniżej 9 minut.

Aleseriale.pl po tym w sierpniu ub.r. odwiedziło rekordowo dużo użytkowników - 2,89 mln, w kolejnych miesiącach notowało coraz gorsze wyniki. Liczba odsłon witryny od stycznia do maja ub.r. wynosiła ponad 100 mln miesięcznie, natomiast później ten poziom przekroczyła tylko w styczniu br. (105,8 mln), a w marcu i kwietniu br. spadła poniżej 80 mln.

Miesięczny czas przypadający na przeciętnego użytkownika z 20 minut w I kwartale ub.r. latem ub.r. spadł do 10-11 minut, a potem wynosił od 13 do 15 minut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online