Player z mniejszą stratą do Disney+ i HBO Max, Prime Video przed Canal+ online

We wrześniu wraz ze startem jesiennych ramówek telewizyjnych duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Player, TVP VOD i Polsat Box Go. Dużo zyskał też Prime Video, wyprzedzając Canal+ online, natomiast Disney+ i HBO Max nadal miały więcej użytkowników niż Player.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl zdecydowanym liderem polskiego rynku VoD i streamingu wideo pozostaje Netflix. We wrześniu br. platformę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 12,21 mln użytkowników, czyli 41,13 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Kolejne trzy platformy miały powyżej 4 mln użytkowników. Disney+, dostępny u nas od połowy czerwca br., zanotował 4,42 mln odwiedzających, 14,88 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 29 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a HBO Max, który w marcu br. pojawił się w miejsce HBO - 4,15 mln internautów, 13,99 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

Natomiast Playera (należącego do TVN Warner Bros. Discovery) odwiedziło 4,14 mln internautów (dało to 13,95 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 33 minuty i 22 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/player-canal-podwyzka-rentownosc,7169782079244417a ##

Niżej są inne platformy należące do nadawców i operatorów telewizyjnych. TVP VOD miała 3 mln użytkowników, 10,11 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 54 minuty i 54 sekund średniego czasu korzystania, Canal+ online - 2,57 mln internautów, 8,67 proc. zasięgu oraz godzinę, 36 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Polsat Box Go - 2,51 mln użytkowników, 8,47 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

W rankingu oprócz Netflixa, Disney+ i HBO Max jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video oferowane w ramach usługi subskrypcyjnej Amazon Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów, obecnej w Polsce od roku. We wrześniu Prime Video przyciągnęło 3 mln polskich internautów (co dało 10,12 proc. zasięgu), każdego średnio na 46 minut i 59 sekund.

Zestawienie zamykają witryny dwóch polskich wydawców. Portal WP, którego w kategorii streamingu wideo reprezentuje głównie platforma WP Pilot, zanotował 2,41 mln użytkowników, 8,12 proc. zasięgu oraz 48 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, a CDA Premium - 2,11 mln odwiedzających, 7,11 proc. zasięgu oraz 34 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cda-premium-subskrypcja-filmy-seriale-kanaly-tv-jak-pobrac-aplikacje,7169773955459201a ##

W zestawieniu są dane dotyczące użytkowników, czyli wszystkich internautów, którzy w ciągu miesiąca odwiedzili daną platformę, nawet jeśli zajrzeli na nią na krótko, np. po kliknięciu w reklamę. Dana dotyczące liczby sprzedanych subskrypcji w Polsce regularnie podaje jedynie notowany na warszawskiej giełdzie właściciel CDA Premium - na koniec czerwca platforma miała sprzedanych 422,8 tys. subskrypcji, co wobec 466,8 tys. kwartał wcześniej oznacza spadek o 9,5 proc.

grafika

W porównaniu z sierpniem duże wzrosty osiągnęły platformy nadawców telewizyjnych, na co wpłynął start jesiennych ramówek. Player zyskał 1,18 mln internautów oraz 34 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 39,9 i 29,3 proc. w górę).

W efekcie zmniejszył stratę zasięgową do Disney+ i HBO Max. Na tej pierwszej platformie przy wzroście liczby użytkowników o 621,3 tys. (16,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 41 minut i 21 sekund (21,7 proc.), a na drugiej ubyło 335,7 tys. internautów (7,5 proc.) oraz 11 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania (9,1 proc.).

TVP VOD zanotowało wzrost o 848,4 tys. odwiedzających (39,4 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o godzinę, 16 minut i 49 sekund (30,5 proc.), a Polsat Box Go zyskał 1,27 mln użytkowników (101,7 proc.) oraz godzinę, minutę i 52 sekundy średniego czasu (63,6 proc.). Dla tej drugiej platformy skok popularności miał też negatywne konsekwencje - w połowie września tylu internautów chciało tam obejrzeć hitowy mecze Ligi Mistrzów z udziałem Roberta Lewandowskiego, że witryna zanotowała duża awarię.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ile-jest-wart-polski-rynek-rozrywki-i-mediow-2022-prognozy,7169759374112385a ##

Z kolei na Prime Video przy wzroście liczby użytkowników o 761,6 tys. (33,9 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 42 sekundy (7,3 proc.). Platforma pod względem zasięgu wysunęła się nad Canal+ online, gdzie liczba odwiedzających zmniejszyła się o 235,9 tys. (8,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 42 minuty i 2 sekundy (30,3 proc.).

WP Pilot zyskał 456,2 tys. internautów (23,3 proc.) oraz 5 minut i 14 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego (12,1 proc.). Spadki zanotowały natomiast pierwsza i ostatnia platforma w rankingu. Netflix stracił 521,5 tys. użytkowników (4,1 proc.) oraz 8 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (2,5 proc.), a CDA Premium - 247,5 tys. (10,5 proc.) oraz 13 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (27,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"