Finał akcji 'Wyborczej' i NBP

Wielkim finałem 25 marca 2006 roku w warszawskiej redakcji 'Gazety Wyborczej' zakończył się ogólnopolski konkurs 'Moje finanse - Z klasy do kasy'.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

W trzymiesięcznej zabawie w inwestowanie wzięło udział ponad 33 tysiące uczniów i ponad 7 tysięcy nauczycieli!

 „Moje finanse - Z klasy do kasy” - to konkurs z wiedzy ekonomicznej dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Jego organizatorami - już po raz trzeci - byli „Gazeta Wyborcza” i Narodowy Bank Polski, który przekazał blisko 700 tysięcy złotych dotacji na sfinansowanie przedsięwzięcia. Partnerami akcji byli Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości oraz program „Szkoła z klasą”, na którego portalu powstały strony internetowe konkursu. Honorowy patronat nad akcją objęły kuratoria oświaty w całej Polsce.

Gra rozpoczęła się w styczniu 2006, poprzedzona półtoramiesięczną rekrutacją w szkołach. W szranki stanęło ponad 35 tys. uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski, połączonych w 3-5 -osobowe komitety inwestycyjne. Na potrzeby konkursu dokonano podziału kraju na 20 regionów, odpowiadających zasięgom dodatków „Gazety Wyborczej”, w których komitety rywalizowały między sobą.

Zadaniem każdego komitetu było ulokowanie wirtualnych 100 tys. zł tak, aby osiągnąć jak największe zyski. Przez kolejnych osiem tygodni stycznia i lutego uczestnicy „kupowali” i „sprzedawali” akcje, obligacje, korzystali z lokat bankowych, inwestowali w waluty, złoto lub w fundusze inwestycyjne, brali i spłacali kredyty – wszystko po to, by pomnażać początkową kwotę. Co tydzień na specjalnych formularzach wysyłanych do redakcji podtrzymywali lub zmieniali swe decyzje – zyskując lub... tracąc. Co tydzień „Gazeta” publikowała rankingi komitetów – regionalne i ogólnopolski. Najlepsi w danym tygodniu dostawali nagrody.

Konkursowi towarzyszyła kampania edukacyjna na łamach „Gazety Wyborczej”. W każdy wtorek od 22 listopada 2005 roku na stronach lokalnych „Gazety” i na www.gazeta.pl/zkdk publikowane były teksty przybliżające rozmaite zagadnienia z ekonomii oraz rankingi z komentarzami ekspertów.  Inwestowanie ukończyło ponad 25 tys. uczniów (5,6 tys. komitetów)! Najlepszy komitet w Polsce, Młodzi Maklerzy z gimnazjum w Siedliszczach (woj. lubelskie), zarobił ponad 33 tys. zł. 20 marca 2006 roku odbyły się półfinały z udziałem 20 najlepszych komitetów w każdym regionie, a kilka dni później lokalni zwycięzcy stanęli do walki o tytuł Mistrza Inwestowania.

Podczas finału, który miał miejsce w warszawskiej siedzibie „Gazety Wyborczej” w sobotę 25 marca 2006 roku drużyny odpowiadały na pytania testowe za pomocą specjalnych pilotów. Po każdej turze na telebimie finaliści mogli zobaczyć, czy mają bronić wysokiej pozycji w rankingu, czy też „gonić” czołówkę. Zwycięzcy – komitet ROMILE z Poznania - otrzymali do podziału 5 000 zł, 3000 zł dla swojej szkoły, a ich opiekun - 1000 zł. Niewiele mniejsze nagrody finansowe - również dla szkół - dostali laureaci 2. i 3. miejsca.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"