Finał Eurowizji bez Polski nie przyciągnął widzów. Ogromny spadek widowni

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji miał w TVP oglądalność o niemal dwa miliony mniejszą niż rok temu. W przeciwieństwie do finałów z 2023 roku i 2022 roku nie wystąpił w nim reprezentant Polski. Luna odpadła bowiem w półfinale.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Finał Eurowizji bez Polski nie przyciągnął widzów. Ogromny spadek widowni

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji wyniosła w Jedynce 1,27 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 15,21 proc. w grupie 4+, 18,33 proc. w grupie 16-49 i 16,64 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 298 tys. widzów w TVP Polonia, co dało łącznie obu stacjom 1,57 mln oglądających oraz odpowiednio 18,08 proc., 22,94 proc. i 20,26 proc. udziału w rynku. Dla porównania, finał 67. Konkursu Piosenki Eurowizji w 2023 r. obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 3,50 mln widzów. Wtedy występowała w nim Blanka, która zajęła 19. miejsce.

1,5 mln widzów półfinału z Luną

Pierwszy półfinał, który odbył się 7 maja br., w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,52 mln widzów. To w nim zaśpiewała reprezentująca Polskę Luna, która nie przeszła do finału, zajmując 12. miejsce. Pokazany na obu antenach drugi półfinał dwa dni później śledziło 980 tys. osób. 

Analizując dane oglądalności finałów transmisji Eurowizji w samej TVP1 od 2005 roku wynika, że najlepszy wynik koncert miał w 2014 roku (4,63 mln widzów), a najsłabszy - w 2019 roku (1,05 mln). Tegoroczna Eurowizja miała najmniej widzów w ostatnich latach. 

grafika
PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii