Finał WOŚP z najniższą widownią od lat. 2,4 mln widzów „Światełka do nieba”

Relacje z XXII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, emitowane w TVP2, oglądało średnio 1,01 mln widzów. Charytatywna impreza cieszyła się mniejszą popularnością niż w poprzednich latach.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Dwójka pokazała w niedzielę łącznie sześć wejść antenowych z XX Finału WOŚP. Śledziło je średnio 1,01 mln osób, co przełożyło się na 8,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 8,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W tym roku największą widownię miało wejście między godz. 19.32 a 20.10, które przyciągnęło przed telewizory średnio 1,66 mln osób (miało 9,88 proc. udziału w 4+ i 10,63 proc. w 16-49). Natomiast trwająca od 20.00 do 20.05 transmisja ze „Światełka do nieba” zainteresowała 2,44 mln widzów (14,54 i 14,08 proc. udziału).

Dla porównania, relacje z XXI Finału WOŚP, pokazywane w TVP2 13 stycznia ub.r., miały o 260 tys. więcej oglądających. Wówczas śledziło je średnio 1,27 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 11,34 proc. i 10,01 proc. udziału.

Jeszcze lepsze wyniki oglądalności charytatywna impreza osiągała w poprzednich latach: w 2012 roku gromadziła przed telewizorami 1,56 mln widzów, a w 2011 roku - 1,40 mln.

Prawie pięć godzin relacji na żywo z XXII Finału WOŚP przygotowywało blisko tysiąc pracowników i współpracowników Telewizji Polskiej z Warszawy i jej 16 oddziałów terenowych. TVP na rzecz społecznej akcji przeznaczyła m.in. sto ekip reporterskich z 200 kamerami. To dzięki nim powstało blisko sto relacji z ulic polskich miast transmitowanych w Dwójce.

Dotychczas podczas XXII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy udało się zebrać ponad 35,49 mln zł. Tegoroczny finał odbywał się pod hasłem „Na ratunek”, a pieniądze przeznaczone zostaną na sprzęt dla dziecięcej medycyny ratunkowej oraz oddziałów geriatrycznych. Ostateczny wynik finansowy zbiórki znany będzie dopiero za kilka tygodni - fundacja podaje zebraną kwotę na przełomie lutego i marca (z XXI Finału WOŚP łącznie zebrano 50,66 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online