W okresie od stycznia do czerwca br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli w mediach tradycyjnych (bez internetu) wyniosły 93,6 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). Było to 39,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku, kiedy to na wsparcie reklamowe firm ubezpieczeniowych wydano ponad 155 mln zł.
Tak duży spadek jest prawdopodobnie związany z obowiązującym od lutego br. podatkiem bankowym, który muszą uiszczać także ubezpieczyciele - wynosi on 0,6 proc. rocznie od całości posiadanych aktywów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/banki-o-15-proc-zmniejszyly-wydatki-reklamowe-mocno-w-dol-mbank-w-gore-pko-bp-i-bz-wbk ##
Wciąż zdecydowana część budżetów marketingowych firm ubezpieczeniowych trafia do telewizji - w minionym półroczu było to 58,2 mln zł. Jednak w porównaniu z rokiem ub. wydatki na reklamę na szklanym ekranie były niższe o 57,6 proc.

Cięcia budżetów marketingowych dotyczą również gazet, outdooru i indooru. Dzienniki na reklamach firm ubezpieczeniowych zarobiły w pierwszej połowie br. 41,7 proc. mniej niż rok wcześniej (1,6 mln zł), outdoor - 99 proc. mniej (15,7 tys. zł), a indoor – 96,1 proc. mniej (5,6 tys. zł).
Wzrosły natomiast wydatki ubezpieczycieli w radiu, magazynach i kinach. Stacje radiowe zwiększyły przychody z ich reklam o 133,4 proc., do 16,7 mln zł, magazyny - o 71,6 proc., do 7,8 mln zł, a kina - o blisko 400 proc., do 9,2 mln zł.
Największym reklamodawcą wśród firm ubezpieczeniowych jest w tym roku Nationale-Nederlanden, które wiosną ub.r. zrezygnowało z poprzedniej nazwy ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Firma w minionym półroczu wydała na reklamy w mediach 15,6 mln zł, czyli 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Ubezpieczyciel promował się w tym roku kampanią pod hasłem „Superbohaterowie też potrzebują ubezpieczenia”.

Wiceliderem reklamowego rankingu jest firma Liberty, która zredukowała wydatki o 23,3 proc., do 11,4 mln zł. Trzecie miejsce zajmuje Axa Direct, ubiegłoroczny lider, który ograniczył inwestycje na reklamy o 46,5 proc. - z 16,2 do 8,7 mln zł.
Link4 w omawianym okresie wydało na promocje swoich usług i produktów 8,4 mln zł (19 proc. mniej niż rok wcześniej), a 4Life Direct - 7,4 mln zł (2,7 proc. więcej rok do roku). Ta druga firma została w kwietniu ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości 51 tys. zł za to, że w swoich reklamach sprzed czterech lat nie podała, że ma siedzibę na Gibraltarze.











