Firmy ubezpieczeniowe mocno zmniejszyły wydatki reklamowe, najbardziej Axa Direct i Liberty (analiza)

W pierwszej połowie br. firmy ubezpieczeniowe przeznaczyły na reklamę w mediach tradycyjnych 40 proc. mniej niż przed rokiem. Mocno zredukowały wydatki w telewizji i na outdoorze, a zwiększyły w kinach i radiu. Najbardziej swoje budżety zmniejszyły Axa Direct i Liberty.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Firmy ubezpieczeniowe mocno zmniejszyły wydatki reklamowe, najbardziej Axa Direct i Liberty (analiza)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli w mediach tradycyjnych (bez internetu) wyniosły 93,6 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). Było to 39,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku, kiedy to na wsparcie reklamowe firm ubezpieczeniowych wydano ponad 155 mln zł.

Tak duży spadek jest prawdopodobnie związany z obowiązującym od lutego br. podatkiem bankowym, który muszą uiszczać także ubezpieczyciele - wynosi on 0,6 proc. rocznie od całości posiadanych aktywów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/banki-o-15-proc-zmniejszyly-wydatki-reklamowe-mocno-w-dol-mbank-w-gore-pko-bp-i-bz-wbk ##

Wciąż zdecydowana część budżetów marketingowych firm ubezpieczeniowych trafia do telewizji - w minionym półroczu było to 58,2 mln zł. Jednak w porównaniu z rokiem ub. wydatki na reklamę na szklanym ekranie były niższe o 57,6 proc.

Cięcia budżetów marketingowych dotyczą również gazet, outdooru i indooru. Dzienniki na reklamach firm ubezpieczeniowych zarobiły w pierwszej połowie br. 41,7 proc. mniej niż rok wcześniej (1,6 mln zł), outdoor - 99 proc. mniej (15,7 tys. zł), a indoor – 96,1 proc. mniej (5,6 tys. zł).

Wzrosły natomiast wydatki ubezpieczycieli w radiu, magazynach i kinach. Stacje radiowe zwiększyły przychody z ich reklam o 133,4 proc., do 16,7 mln zł, magazyny - o 71,6 proc., do 7,8 mln zł, a kina - o blisko 400 proc., do 9,2 mln zł.

Największym reklamodawcą wśród firm ubezpieczeniowych jest w tym roku Nationale-Nederlanden, które wiosną ub.r. zrezygnowało z poprzedniej nazwy ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Firma w minionym półroczu wydała na reklamy w mediach 15,6 mln zł, czyli 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Ubezpieczyciel promował się w tym roku kampanią pod hasłem „Superbohaterowie też potrzebują ubezpieczenia”.

Wiceliderem reklamowego rankingu jest firma Liberty, która zredukowała wydatki o 23,3 proc., do 11,4 mln zł. Trzecie miejsce zajmuje Axa Direct, ubiegłoroczny lider, który ograniczył inwestycje na reklamy o 46,5 proc. - z 16,2 do 8,7 mln zł.

Link4 w omawianym okresie wydało na promocje swoich usług i produktów 8,4 mln zł (19 proc. mniej niż rok wcześniej), a 4Life Direct - 7,4 mln zł (2,7 proc. więcej rok do roku). Ta druga firma została w kwietniu ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości 51 tys. zł za to, że w swoich reklamach sprzed czterech lat nie podała, że ma siedzibę na Gibraltarze.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji