Średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem miesięcznika „Focus Historia” (G+J Polska) w okresie od I do III kwartału 2013 roku wyniosła 36 980 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku była ona jednak niższa o 8,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do pisma „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 33 094 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca br. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik. W bazie ZKDP tytuł ten znajduje się od kwietnia br., zatem dane o sprzedaży w badanym okresie dotyczą sześciu wydań.
Natomiast z pierwszego na trzecie miejsce spadł magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego średni wynik sprzedażowy spadł najbardziej w zestawieniu. Zmniejszył się on aż o 67,02 proc. i wyniósł 29 685 egz. Miesięcznik ten zadebiutował na rynku w kwietniu 2012 roku, zatem dane za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 roku obejmują sześć wydań.

We wrześniu 2013 roku liderem także był „Focus Historia”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2012 roku zmniejszyła się o 24,95 proc. do 32 178 egz. Drugie miejsce zajął „Newsweek Historia” (30 772 egz.), z kolei na trzecim miejscu znalazło się „Uważam Rze Historia” (22 750 egz.; spadek aż o 75,64 proc.).
Do ZKDP nie zostały zgłoszone miesięczniki „W Sieci Historii” (Fratria) oraz „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), bo ich wydawcy uznali, że nie mają takiej potrzeby (dowiedz się więcej).











