Średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem miesięcznika „Focus Historia” (G+J Polska) w I półroczu 2013 roku wyniosła 35 633 egz. W porównaniu do I półrocza 2012 roku była ona jednak niższa o 5,22 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Natomiast na drugie miejsce spadł magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego średni wynik sprzedażowy spadł najbardziej w zestawieniu. Zmniejszył się on aż o 62,25 proc. i wyniósł 32 237 egz. Miesięcznik ten zadebiutował na rynku w kwietniu 2012 roku, zatem dane za I półrocze 2012 roku obejmują tylko dwa wydania.
Trzecia lokata należała do pisma „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 31 836 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca br. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik. W bazie ZKDP tytuł ten znajduje się od kwietnia br., zatem dane o sprzedaży w I półroczu br. dotyczą trzech wydań.

W czerwcu 2013 roku liderem także był „Focus Historia”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2012 roku zmniejszyła się o 3,72 proc. do 35 076 egz. Drugie miejsce zajął tutaj „Newsweek Historia” (29 967 egz.), z kolei na trzecim miejscu znalazło się „Uważam Rze Historia” (25 491 egz.; spadek aż o 71,88 proc.).
Do ZKDP nie zostały zgłoszone miesięczniki „W Sieci Historii” (Fratria) oraz „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), bo ich wydawcy uznali, że nie mają takiej potrzeby (więcej na ten temat).











