#FoodTrends – z czym to się je? Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q2 2023

Zastanawiacie się, czy zmieniające się pory roku wpływają na nowe trendy w branży gastronomicznej i przyzwyczajenia konsumenckie? Niewątpliwie. Gastronomia i branża food delivery, jak wiele innych sektorów, musi skupić szczególną uwagę na sezonowości. Wiosna na dobre zaczyna się rozkręcać – to oznacza kolejne trendy w branży gastronomicznej na II kwartał roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W kolejnej odsłonie #FoodTrends odkrywamy jakie trendy gastronomiczne będą wiodły prym w sezonie wiosennym. Większa popularność ekologicznych rozwiązań, a może jedzenie w plenerze? Sprawdźcie, jakie nowości przyniesie wiosna.

  1. Wiosna na talerzu

Jak co roku, wiosna zawita do naszych szaf, ale także na talerze. Większa dostępność produktów sezonowych, sprawi, że w naszych codziennych jadłospisach pojawi się więcej świeżych owoców i warzyw, a rosnące temperatury sprawią, że będziemy poszukiwać dań lekkich i orzeźwiających. Dotyczy to także jedzenia na dowóz: wiosną będą królować sałatki, kolorowe bowle,  burgery i pizze z większą ilością dodatków warzywnych, a także orzeźwiające desery, na przykład…lody! Dzięki coraz szybszej dostawie oraz zapewnieniu odpowiednich warunków chłodniczych możemy mieć pewność, że zamówione pozycje przyjadą do nas bez szwanku – nawet jeśli są to produkty, które wymagają szczególnych warunków przechowywania.

  1. Sklepy ekologiczne i eko-dostawy

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, skąd pochodzą i jak produkowane są kupowane przez nas produkty spożywcze. Niecałe 20 lat temu rynek żywności ekologicznej miał wartości bliskie zeru – teraz przekracza milionowe kwoty. Wraz z tym rosnącym trendem rozwijają się także rozwiązania food delivery – np. poprzez rosnącą liczbę sklepów z żywnością ekologiczną, z których można zamawiać zakupy z dowozem poprzez aplikacje. Takie rozwiązanie to zwiększona dostępność tego typu sklepów dla konsumentów, którzy nie muszą już szukać ich na mapach miast i odwiedzać osobiście – wystarczy skorzystanie z gotowej oferty w aplikacji i dokonanie zakupu za pomocą kilku kliknięć. Co więcej, rośnie także popularność rozwiązań nisko-emisyjnych, m.in. rowerów elektrycznych i hulajnóg – jaki ma to wpływ na branżę? Oznacza to, że coraz częściej możemy się spodziewać, że dostawy realizowane do naszych domów będą neutralne dla środowiska.

„Idea zrównoważonego rozwoju jest jednym z kluczowych filarów naszej działalności. W naszej aplikacji sukcesywnie powiększamy liczbę sklepów oferujących zakup żywności ekologicznej z dostawą do domu. Ponadto uruchomiliśmy specjalny program pilotażowy ze start-upem Port, który umożliwia kurierom współpracującym z nami bezpłatne korzystanie z rowerów elektrycznych znajdujących się w na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum w Warszawie. A to tylko niektóre z naszych działań, których celem jest budowanie lepszego, zrównoważonego świata” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

  1. Jedzenie w plenerze

Rosnące temperatury motywują nas także do częstszego opuszczania swoich własnych czterech ścian i spędzenia czasu na łonie natury. Okoliczne parki, lasy czy bulwary ponownie przywitają wielu spacerowiczów i piknikowiczów, a to oznacza, że będziemy częściej spożywać posiłki poza domem. Branża food delivery nie pozostaje na to obojętna i coraz częściej możemy zamawiać ulubione dania czy zakupy ze sklepów w plener. Otwiera to szereg różnorodnych możliwości, np. oglądanie meczu w towarzystwie ulubionej pizzy na łonie natury czy organizacja pikniku tematycznego ze znajomymi w miejskim parku.

  1. Prezenty dla najbliższych

Rozpoczyna się sezon na wesela i komunie, a przed nami także kilka istotnych dni okolicznościowych, na przykład: Dzień Matki, Dzień Ojca czy Dzień Dziecka. Konsumenci regularnie korzystają z tych okazji, aby obdarować najbliższych. Przemawiają za tym także liczby – według badania z 2021 roku przeprowadzonego przez AdColony "Dzień Matki – zakupowe preferencje" 6 na 10 ankietowanych regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Ponadto 70% z nich używa do tego celu smartfonów. Nie jest to zaskakujące – mnogość tym podobnych okazji może przyprawić o zawrót głowy, a nie zawsze dysponujemy czasem, by osobiście wybrać się na zakupy w poszukiwaniu prezentów. Rozwiązaniem są przyjść usługi q-commerce – w czasie dostawy nieprzekraczającym godziny od złożenia zamówienia, możemy zakupić delikatesy, kwiaty, kosmetyki, akcesoria czy nawet całe zestawy prezentowe. Co więcej, rozwiązania q-commerce niwelują konieczność poszukiwania upominków na wielu stronach, poprzez kilka różnych sklepów internetowych – obecnie możliwe jest skorzystanie z oferty wielu, różnorakich sklepów z poziomu jednej aplikacji.

„Rynek szybkich zakupów musi wziąć pod uwagę sezonowość. Wiosną, gdy konsumenci będą poszukiwać prezentów na różne okazje, my, jako dostawca usług z obszaru quick commerce musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i proponować gotowe rozwiązania. W jaki sposób? W zależności od okazji możemy inspirować klientów, co na daną okazję warto zakupić, np. poprzez kreowanie specjalnych prezentowników i ofert promocyjnych w naszej aplikacji, co może ułatwić wybór i finalnie oszczędzić cenny czas konsumentów. Chcemy, aby nasi klienci mieli poczucie, że mają dostęp do swoistego centrum handlowego z poziomu jednej aplikacji” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online