Frost&Sullivan:Rozwój rynku mikrosamochodów w Europie

7 największych producentów chce wykorzystać potencjał rynku mikrosamochodów

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Warszawa, 6 lipca 2011 – W odpowiedzi na wyzwania dotyczące zaostrzonych norm emisji CO2 i wymogów bezpieczeństwa, rynek mikrosamochodów ewoluował od sektora niszowego do kwalifikującego się nawet do testów zderzeniowych. Ponad 30 firm, włączając 7 z 10 największych światowych producentów pojazdów, zamierza wykorzystać ten potencjał, widząc w rynku mikrosamochodów znaczące źródło dochodu.

Z nowego raportu Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Strategiczna analiza europejskiego rynku mikrosamochodów, wynika że do 2013 roku na rynek zostanie wprowadzonych ponad 60 nowych modeli podstawowych, łącznie z kwadrycyklami. Co więcej, 7 największych producentów (ang. Original Equipment Manufacturer – OEM) w ciągu najbliższych trzech lat planuje wprowadzenie ponad 19 modeli w ramach nowej klasy pojazdów segmentu sub-A. Przewiduje się, że właśnie w przypadku tego segmentu, rynek będzie się rozwijać szybciej ze względu na ich charakterystykę i podobieństwo do pojazdów segmentu A.

„Rozwój megamiast, któremu towarzyszą zmieniające się trendy związane z mobilnością oraz rosnące zainteresowanie pojazdami miejskimi o niskim poziomie emisji i zużyciu paliwa, zachęciły producentów do wprowadzenia mikrosamochodów na rynek w Europie” – stwierdzają analitycy sektora motoryzacyjnego Frost & Sullivan. – „Popularyzacja ekologii, dotacje rządowe, zwolnienia z opłat za parkowanie i umożliwienie homologacji pojazdów bez konieczności posiadania prawa jazdy mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż mikrosamochodów.”

Przewiduje się, że w Europie koncentracja na pojazdach napędzanych paliwami alternatywnymi, zatłoczenie w centrach miast i rosnące koszty posiadania samochodu spowodują ponad siedmiokrotny wzrost sprzedaży mikrosamochodów. Światowi OEM uczynili zdecydowany krok w stronę rozwoju tego rynku – podczas niedawnych pokazów Paris Motor Show 2010 i Geneva Motor Show 2011 zaprezentowano ponad 30 modeli takich pojazdów.

Ponad 75% zapowiadanych modeli mikrosamochodów mają stanowić pojazdy elektryczne (EV), przy czym głównymi wyzwaniami są zasięg takich pojazdów oraz ograniczona prędkość. Od chwili wprowadzenia, kwadrycykle L6 i L7 (kategoria L) wywoływały ponadto obawy związane z bezpieczeństwem, a eksperci uważają, że w krótkim okresie może się to przełożyć na segment mikrosamochodów.

W perspektywie długoterminowej, rosnące wymogi legislacyjne, które zalecają dodawanie nowych elementów, mogą spowolnić sprzedaż. To z kolei może przełożyć się na wzrost kosztów produkcji.

„Producenci pojazdów proaktywnie reagują na bardziej restrykcyjne normy emisji i zwiększone wymogi związane z bezpieczeństwem, wprowadzając na rynek pojazdy z segmentu sub-A” – zauważają analitycy Frost & Sullivan. „Z drugiej strony, producenci kwadrycykli napędzanych silnikami konwencjonalnymi nadal zmagają się z ograniczeniami związanymi z wyższymi kosztami inwestycji w rozwój pojazdów, koniecznymi do spełniania norm bezpieczeństwa i emisji obowiązujących dla segmentu sub-A.”

Producenci samochodów, jak Aixam Mega i Ligier Microcar, są jednymi z pierwszych wprowadzających elektryczne kwadrycykle na rynek europejski. Posiadają oni jasną wizję strategii rozwoju w tej kategorii, która polega na komercjalizacji elektrycznych kwadrycykli i redukcji śladu węglowego.

„Jednakże w Europie producenci samochodów tacy jak Renault, PSA Peugeot Citroen, Tata Motors oraz wielu innych zapowiedziało swoje wejście do segmentu mikrosamochodów za pośrednictwem pojazdów sub-A” – podsumowują analitycy Frost & Sullivan. „Istnieje wyraźne zapotrzebowanie rynkowe na elektryczne mikrosamochody, stymulowane przez rosnące potrzeby konsumentów końcowych z Generacji Y.”

Jeżeli chcieliby Państwo otrzymać więcej informacji na temat Strategicznej analizy europejskiego rynku mikrosamochodów, prosimy o kontakt z Joanna Lewandowską, Corporate Communication, na adres joanna.lewandowska@frost.com

Strategiczna analiza europejskiego rynku mikrosamochodów jest częścią programu Partnerstwa na Rzecz Wzrostu Motoryzacja i transport, który obejmuje m.in. analizy prowadzone na następujących rynkach: „Zrównoważone i innowacyjne rozwiązania dla transportu osobistego – strategiczna analiza rynku carsharing w Europie” oraz „Perspektywy przemysłu motoryzacyjnego w Rosji i Europie Środkowo-Wschodniej”. Wszystkie badania zawarte w subskrypcji dostarczają szczegółowych danych na temat możliwości rynkowych oraz trendów panujących w branży, ocenionych w oparciu o szczegółowe wywiady przeprowadzone z uczestnikami rynku.

O Frost & Sullivan:

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europa

T: +48 22 390 41 46

E: joanna.lewandowska@frost.com

http://www.frost.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"