Ponad połowa Polaków sądzi, że metodą pobrania szpiku jest punkcja kręgosłupa. Takie są wyniki badania IMAS International dla Fundacji DKMS „Znajomość fundacji działających w obszarze zdrowia, wizerunek Fundacji DKMS w Polsce i rejestracja potencjalnych dawców szpiku”.
Kampania DKMS w mediach regionalnych
Kampania, skierowana głównie do mediów regionalnych opiera się na świadectwach zwykłych ludzi – dawców, którzy są najlepszym potwierdzeniem bezpieczeństwa procesu oddawania szpiku. Fundacja DKMS wskazała siedem osób z różnych regionów Polski, które oddały szpik metodą pobrania z krwi obwodowej, bądź z talerza kości biodrowej. Z każdym z dawców został przeprowadzony wywiad.
Na potrzeby akcji powstał też spot wideo w formule materiału reporterskiego z sondą uliczną, w której zadawane jest pytanie o miejsce, z którego pobiera się materiał do przeszczepu. Wszyscy zapytani są przekonani, że szpik pobiera się z kręgosłupa.

Komunikacja kierowana jest do mediów regionalnych, które chcemy zainteresować sylwetkami local heroes, mieszkańców miast i regionów, w których znajdują się grupy docelowe poszczególnych publikatorów.
Bluerank przygotował koncepcję kampanii oraz odpowiada za jej przeprowadzenie. Wcześniej agencja zrealizowała też dla Fundacji DKMS kampanię „Dobry znak”, która obala mit mówiący o tym, że osoby z tatuażem nie mogą zostać dawcami szpiku.











