Tegoroczna odsłona akcji "Dzień na U" to już czwarta edycja kampanii inicjowanej przez Fundację Rak’n’Roll, która zachęca do regularnego potwierdzania zdrowia. Kontekstem, w którym wystartowały wszelkie działania związane z inicjatywą jest różowy październik i Europejski Dzień Zdrowia Piersi, jednak Dzień na U to nie tylko święto kobiet – Fundacja Rak’n’Roll pragnie, by każdy ustanowił jeden dzień w roku jako ten, w którym robi coś dla siebie i idzie potwierdzić zdrowie.
- Coroczne, profilaktyczne badania to przejaw dbania o siebie, który powinien stać się nawykiem każdej i każdego z nas. Naszym celem jest to, by dla Polek i Polaków było to tak samo naturalne i tak samo weszło im w krew, jak chociażby wykonywane rutyny pielęgnacyjne: pójście do fryzjera, „na paznokcie”, masaż czy do siłowni. Dążymy do tego zachęcając do wybrania jednego dnia w roku, w którym potwierdzenie zdrowia jest na pierwszym miejscu, a brak czasu nie stanowi wymówki – to właśnie Dzień na U. Bo ten raz w roku ktoś może Was zastąpić – apeluje Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzien-na-u-fundacji-rak-n-roll-i-avon-ida-nowakowska-joanna-jablczynska-aleksandra-hamkalo-ania-markowska-i-barbara-wronska ##
Aleksandra Hamkało w roli Warszawskiej Syrenki
Na potrzeby tegorocznej edycji "Dnia na U" powstał spot, w którym Warszawska Syrenka odgrywana przez Aleksandrę Hamkało, wciela się w role sprzedawczyni w rybnym, fryzjerki i pogodynki. Umożliwia tym samym Pani Wandzi i Klaudii Kroczek (pogodynce) pójście na USG i potwierdzenie zdrowia piersi, a Lara Gessler, Iga Krefft, Zosia Ślotała, Jagna Niedzielska, Marta Wierzbicka i Zofia Zborowska, mogą dzięki temu bez zmiany planów udać się do salonu fryzjerskiego czy zrobić zakupy w sklepie rybnym, w których chwilowo biznesem zajmuje się Syrenka.
Mimo niemałego zdziwienia Mery Spolsky, Natalii Klimas, Marii Dębskiej i Meli Koteluk, które spacerując po Bulwarach Wiślanych, oczekiwały, że zobaczą Warszawską Syrenkę, ta postanowiła pomóc innym kobietom utrzymać regularność w badaniu piersi.

Za tegoroczną strategię oraz koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa, która już po raz czwarty angażuje się w kampanię Dzień na U. PHD Media Direction jest odpowiedzialne za planowanie mediów. Za produkcję odpowiada Papaya Films, postprodukcję Rio De Post, a dźwięk Głośno.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/syrenka-warszawska-zniknela-dlaczego ##
Muzyka, którą można usłyszeć w spocie to podkład utworu autorstwa Mery Spolsky. Za działania PR, w tym media relacje, proaktywne prowadzenie biura prasowego, pozyskanie ambasadorów do akcji oraz kompleksowe działania w ramach współprac z influencerami odpowiada agencja Big Picture. Wszystkie podmioty zaangażowały się w kampanię pro publico bono.











