- Nowy Rok to świetny czas na zmianę nawyków żywieniowych dla swojego zdrowia, a także dla zwierząt i środowiska - mówi Paweł Frańczuk z Vivy. Po zapisaniu się do naszego programu "Zostań wege na 30 dni" codziennie otrzymuje się przykładowy jadłospis, porady żywieniowe i garść ciekawostek - dodaje.
Spoty przygotowane na potrzeby akcji emitowane są przed każdym filmem w kinie Helios w łódzkiej Sukcesji. Dodatkowo przygotowano citylighty w okolicy studenckich kampusów Politechniki Łódzkiej i Lumumbowa. Reklamy zachęcają do spróbowania diety roślinnej przez 30 dni.
Do akcji zapisało się już ponad 130 tysięcy osób, a ponad trzy czwarte z nich deklaruje pozostanie na diecie roślinnej po zakończeniu próbnego miesiąca. Program jest darmowy, dostępny mailowo lub w formie aplikacji na telefon.
- Eksperci przypominają, że produkcja mięsa to jeden z czynników odpowiadających za zmiany klimatu - mówi Magda Góra z Vivy. Dlatego dania roślinne stają się coraz popularniejsze i więcej osób widzi potrzebę zmiany swoich przyzwyczajeń żywieniowych - dodaje.

Pomysłodawcy kampanii szacują, że dotrze ona do około 40 tysięcy mieszkańców Łodzi.











