G+J Polska przyczyniło się do dobrych wyników grupy Gruner+Jahr

Grupa Gruner+Jahr - największy wydawca magazynów w Europie,należący do międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann -odnotowała wzrost przychodów i zysku w pierwszym półroczu br.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na dobre wyniki G+J miał wpływ bilans kilku zagranicznych spółeknależących do grupy, w tym wydawnictwa G+J Polska - podano wkomunikacie.

Globalne przychody grupy Gruner+Jahr w pierwszej połowie rokuwzrosły o 20 mln euro - do poziomu 1,39 mld euro, zaś zyskoperacyjny o 5 mln euro - do poziomu 116 mln euro.

- Wpływ na pozytywny bilans finansowy grupy G+J miały wynikizagranicznych oddziałów - wzrost obrotów zanotowały filie w Polsce,Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. W pierwszej połowie roku G+JPolska znacząco zwiększyła zysk operacyjny w stosunku doanalogicznego okresu w roku ubiegłym. W ocenie kierownictwa firmytendencja wzrostowa ma charakter trwały" - mówi Magdalena Malicka,Prezes Zarządu G+J Polska.

Podsumowanie pierwszego półrocza w G+J Polska (danewydawcy):wzrost czytelnictwa większości magazynów, w tym ponadprzeciętnywzrost czytelnictwa National Geographic - o 22% (źródło: PBCGeneral (SMG/KRC), CCS, lipiec-grudzień 2006, styczeń-czerwiec2007);wzrost przychodów reklamowych o 10% - powyżej średniej dla całegorynku magazynów (7%) (źródło: Expert Monitor, przychody reklamowebrutto bez autopromocji, styczeń-czerwiec 2007 vs. styczeń-czerwiec2006);CLAUDIA - lider w segmencie kobiecych miesięczników poradniczych:największe czytelnictwo i przychody reklamowe w segmencie oraznajwyższe czytelnictwo wśród wszystkich miesięczników w Polsce(źródło: PBC General (SMG/KRC), CCS, styczeń-czerwiec 2007; ExpertMonitor, przychody reklamowe brutto bez autopromocji,styczeń-czerwiec 2007);NAJ - drugie miejsce wśród tygodników kobiecych pod względemprzychodów ze sprzedaży i przychodów reklamowych (źródło: działbadań G+J, na podstawie danych ZKDP, styczeń-czerwiec 2007; ExpertMonitor, przychody reklamowe brutto bez autopromocji,styczeń-czerwiec 2007);Focus - lider w segmencie magazynów popularno-naukowych - podwzględem czytelnictwa, sprzedaży i przychodów reklamowych;National Geographic - lider w segmencie magazynówgeograficzno-podróżniczych - pod względem czytelnictwa, sprzedaży iprzychodów reklamowych;Moje Gotowanie - lider w segmencie miesięczników kulinarnych - podwzględem czytelnictwa, sprzedaży i przychodów reklamowych (źródłodla magazynów Focus, NG, Moje Gotowanie: PBC General (SMG/KRC),CCS, styczeń-czerwiec 2007; ZKDP, styczeń-czerwiec 2007; ExpertMonitor, przychody reklamowe brutto bez autopromocji,styczeń-czerwiec 2007).

Grupa Gruner + JahrGrupa Gruner + Jahr to największy wydawca magazynów w Europie.Zatrudnia ponad 14.500 pracowników w 24 krajach na 3 kontynentach.Wydaje ponad 300 magazynów i czasopism, jak również towarzyszące imstrony internetowe. Tytuły G+J to m.in.: STERN (Niemcy), BRIGITTE(Niemcy), GEO (Niemcy, Francja Rosja), CAPITAL (Niemcy, Francja),GALA (Niemcy, Francja, Polska, Rosja), FINANCIAL TIMES DEUTSCHLAND(Niemcy), NATIONAL GEOGRAPHIC (Niemcy, Francja, Polska, Holandia).Obroty G+J w 2006 roku wyniosły 2,86 mld euro. Właścicielem 74.9%grupy G+J jest koncern Bertelsmann AG, pozostałe 25,1% należy dorodziny Jahr.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"