Gala kontra VIVA c.d.

Wydawnictwa G+J i Edipresse prześcigają się w komunikatach

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Po czwartkowym komunikacje

wydawnictwa G+J

o sukcesie tygodnika Gala i poniedziałkowej odpowiedzi

Edipresse

(VIVA) wczoraj kolejny komunikat o sukcesach Gali przesłało nam ponownie wydawnictwo G+J Polska.

Zdaniem G+J tygodnik "Gala" odnotowuje ciągły wzrost czytelnictwa. W krótkim czasie uplasował się na drugim miejscu w grupie pism ekskluzywnych i people, i obecnie jest czytany przez 2 174 955 osób*. Tak wysoką pozycję pod względem czytelnictwa tygodnik "Gala" osiągnął w okresie zaledwie dwóch lat od pojawienia się na rynku.

W I poł. 2003 vs. I poł 2002 "Gala" osiągnęła największy wzrost liczby czytelników aż o 10%, podczas gdy czytelnictwo innych pism z tej grupy spadło, przykładowo: "Viva" -1%, "Twój Styl" -14%", "Elle" -16%**.

Rosnące czytelnictwo w połączeniu z atrakcyjną ceną reklamy sprawiły, że "Gala" osiąga najniższe koszty dotarcia do tysiąca czytelniczek (CPT) i wynosi 45 zł, przykładowo "Viva" CPT 52 zł; "Twój Styl" CPT 83 zł, "Elle" CPT 250 zł***. Również w grupach atrakcyjnych dla reklamodawców "Gala" dociera z najniższym CPT****

Tygodnik "Gala" od momentu wejścia na rynek w lipcu 2001 roku sprzedaje najwięcej egzemplarzy w segmencie pism ekskluzywnych i people. Łączna sprzedaż "Gali" w okresie styczeń-kwiecień 2003 wyniosła aż 3 098 126 egz. i jest o 53% większa niż łączna sprzedaż "Vivy"*****. W okresie styczeń-kwiecień 2003 dwutygodnik "Viva" sprzedaje aż o 21,6% mniej egzemplarzy niż w tym samym okresie w roku poprzednim, podczas gdy tygodnik "Gala" sprzedaje tylko o 9,3% mniej egzemplarzy w tym samym okresie, tym samym stabilizując swoją pozycję pod względem ilości średnio sprzedanych egzemplarzy******.

* PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, cała populacja, CCS, n=18 071

** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, cała populacja, CCS, n=18 071

vs. 01-06.2002, cała populacja, CCS, n=18 228

*** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, kobiety, CPW, n=9 256; ceny reklam wg cenników na 2003 rok

**** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, kobiety w wieku 20-49 lat, mieszkające w miastach pow. 100 tys. mieszkańców, dochód gospodarstwa domowego netto powyżej 2 000 zł, CPW, n=618; ceny reklam wg cenników na 2003 rok

***** ZKDP, łączna sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2003

****** ZKDP, średnia sprzedaż, styczeń-kwiecień 2002-2003.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online