Garden of Words produktowo dla IKEA

IKEA zakończyła przetarg na agencję PR do obsługi wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji produktowej w Polsce. Firma wybrała agencję Garden of Words, a w finale przetargu znalazły się jeszcze Albo Albo, Konkret PR, Monday PR i Multi Communications.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Garden of Words produktowo dla IKEA

Otwarty przetarg ogłoszony został przez IKEA w kwietniu br. Do pierwszego etapu, wypełnienia ogólnego kwestionariusza o sobie (RFI - Request for Information), firma zaprosiła siedem agencji. Również inne firmy zainteresowane współpracą z IKEA mogły się zaprezentować, przesyłając krótką prezentację w dowolnej formie elektronicznej - na zapoznanie się z każdym zgłoszeniem IKEA zgodnie z zapowiedzią przeznaczyła 3 minuty. W efekcie zgłosiło się 58 agencji, z czego 16 zostało poproszonych o wypełnienie RFI.

Po przeanalizowaniu otrzymanych kwestionariuszy, IKEA podjęła decyzję o podziale tematycznym procesu przetargowego. Do kolejnego etapu część agencji została zaproszona w zakresie komunikacji produktowej, a część w zakresie komunikacji korporacyjnej i public affairs. Do obsługi produktowej wytypowanych zostało pięć agencji: Albo Albo, Garden of Words, Konkret PR, Monday PR i Multi Communications.

O wyborze zadecydowały przede wszystkim najwyższa jakość i kompleksowe przedstawienie propozycji działań komunikacyjnych, trafnie uwzględniających potrzeby i oczekiwania klientów IKEA, a także spójnych z wizją oraz podejściem firmy. Najlepsza okazała się Garden of Words. Pozostałe cztery agencje otrzymają gratyfikację finansową za zaangażowanie w przetarg.

- Wybraliśmy firmę, która wysłała swoje zgłoszenie w ramach otwartego przeglądu agencji. To pokazuje, że warto było zastosować to nietypowe rozwiązanie, dając szansę wszystkim firmom z rynku. Cieszę się, że zaowocowało to również dużą różnorodnością prezentacji agencji uczestniczących w procesie, dzięki czemu mieliśmy możliwość spojrzenia na rynek całościowo i wybrania partnera najlepiej odpowiadającego naszym potrzebom - mówi Joanna Religa, product communication manager IKEA Retail w Polsce.

Obecnie trwa przetarg na wybór agencji do obsługi działań IKEA w zakresie komunikacji korporacyjnej i public affairs. Jego rozstrzygnięcie planowane jest na lipiec.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"