Gartner: ogólna sprzedaż komórek w dół, smartfonów w górę

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świeciesprzedano 269,1 miliona telefonów komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 8,6 procenta mniej niż w analogicznym okresie roku 2008(294,3 mln). O 12,7 procenta zwiększyła się za to liczbasprzedanych smartfonów, z 32,3 do 36,4 miliona - wynika z danychfirmy badawczej Gartner.

Zdecydowanym liderem biorąc pod uwagę ogólną sprzedaż komórekpozostała Nokia, która w I kwartale sprzedała 97,4 miliona swoichurządzeń. Jednak jej udział w rynku zmniejszył się w ujęciu rocznymz 39,1 do 36,2 procenta.

Za fińskim producentem znalazły się kolejno firmy: Samsung (51,4miliona sprzedanych komórek, 19,1 procenta rynkowego udziału), LG(26,5 mln, 9,9 proc.), Motorola (16,6 mln, 6,2 proc.) oraz SonyEricsson (14,5 mln, 5,4 proc.).

Między styczniem a marcem Nokia była również zdecydowanymliderem w segmencie smartfonów, z liczbą 15 milionów sprzedanychaparatów i 41,2 procenta udziału w rynku. Na kolejnych miejscachznalazły się tutaj: Research in Motion (7,2 mln, 19,9 proc.), Apple(3,9 mln, 10,8 proc.), HTC (2 mln, 5,4 proc.) oraz Fujitsu (1,4mln, 3,8 proc.).

Z danych Gartnera wynika, że smartfony stanowiły w I kwartaletego roku 13,5 procenta wszystkich sprzedanych na świecie telefonówkomórkowych. Dla porównania, rok temu wskaźnik ten wynosił 11procent.

źródło: Gartner

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji