Gawliński przegrał z browarem Carlsberg

Carlsberg Polska S. A. wygrała precedensową sprawę w Sądzie dotyczącą reklamy Okocim Mocne.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

 4 kwietnia br. w Sądzie Gospodarczym w Warszawie został ogłoszony wyrok w sprawie reklamy Okocim Mocne. Carlsberg Polska S. A. – strona pozwana - wygrała proces. Sąd uznał, że czerpanie inspiracji na potrzeby reklamy z innych utworów jest całkowicie dozwolone, jeśli zostanie wykorzystane do stworzenia całkiem nowego, oryginalnego dzieła. W takim przypadku nie można mówić o wykorzystaniu renomy twórcy, dlatego roszczenia Roberta Gawlińskiego względem Spółki zostały przez Sąd oddalone. Wyrok jest precedensowy - podano wczoraj w komunikacie prasowym. 4 kwietnia br. Sąd przekazał ustnie motywy wyroku w sprawie reklamy Okocim Mocne. Proces wygrała spółka Carlsberg Polska. Zarzuty Roberta Gawlińskiego, lidera zespołu „Wilki” występującego w charakterze powoda, zostały oddalone. Sąd poparł argumentację pełnomocnika spółki Carlsberg Polska. „Sąd uznał, że można mówić o inspiracji cudzym utworem, ale ta inspiracja jest dozwolona przepisami prawa autorskiego. Inspiracja została bowiem wykorzystana na potrzeby całkowicie nowego, oryginalnego utworu” – mówi Jadwiga Latawiec, Dyrektorów ds. Podatkowych w Carlsberg Polska S. A. Sąd uznał również, że w takim przypadku nie można mówić o jakimkolwiek wykorzystaniu renomy twórcy. „Ponadto, Sąd dowodził, że brak możliwości inspiracji mógłby doprowadzić do zahamowania nie tylko twórczości reklamowej, ale twórczości – w ogóle” – dodaje Jadwiga Latawiec.

Pisemne uzasadnienie wyroku jest w trakcie przygotowania przez Sąd.

Krótka historia:Agencja reklamowa Saatchi&Saatchi, będąc na etapie budowania koncepcji reklamy Okocimia Mocnego, nawiązała kontakt z Robertem Gawlińskim o bardzo ogólnym charakterze w celu wysondowania ewentualnych warunków współpracy, potrzeb i oczekiwań obu stron. W odpowiedzi, agencja otrzymała od menedżera „Wilków” ofertę cenową, obejmującą szerokie spektrum działań promocyjnych (połączonych z wydaniem nowej płyty „Wilków”), którymi spółka Carlsberg Polska nie była zainteresowana. Tym samym, rozmowy z artystą w kontekście wykorzystania w oryginale fragmentu utworu „Baśka miała fajny biust” zostały definitywnie zakończone.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"