Od listopada startuje nowy bezpłatny magazyn BASTA. Dystrybuowany jest on wśród pasażerów największej polskiej korporacji taksówkowej MPT.
Ten niekonwencjonalny pomysł bierze swoje źródło z tzw. "infligt magazine" - czyli darmowych pism dostępnych na pokładach samolotów. Magazyn dostępny w taksówkach jest adaptacją tego typu wydawnictw przystosowaną do transportu miejskiego. W miesięczniku znajdziemy bogato ilustrowane i profesjonalnie przygotowane informacje miejskie, opisy ciekawych wydarzeń kulturalnych , publicystykę i reportaże a także wywiady ze znanymi postaciami ze świata kultury i polityki. Redaktor Naczelny miesięcznika Krzysztof Jakubowski zaprosił do publikowania w nowym magazynie wybitnych autorów z czołowych polskich tytułów prasowych, m.in. felietonistę "Rzeczypospolitej" Macieja Rybińskiego, wieloletniego korespondenta z Rzymu Jacka Moskwę oraz publicystę "Życia" Pawła Paliwodę. Początkowy nakład to 50 000 egzemplarzy na Warszawe, zaś docelowo magazyn będzie dostępny we wszystkich aglomeracjach i będzie miał formę dwutygodnika.

" Jestem dumny i bardzo zadowolony z zespołu dziennikarzy, a także fotoreporterów i grafików, który udało mi się pozyskać do współpracy z redakcją. Dzięki tak znakomitym postaciom na pewno uda nam się stworzyć bardzo interesujący magazyn, który będzie umilał czas nie tylko spędzony w naszych taksówkach, bo nie wątpię, że większość pasażerów zechce zabrać pismo ze sobą, aby później spokojnie podelektować się jego zawartością" - cieszy się Jakubowski i dodaje: "Elegancka, nowoczesna forma i ciekawa treść korespondująca z zainteresowaniami naszych klientów, to pomysł na gazetę - dystrybucją nie musimy się martwić, zapewni je 1000 taksówek stale kursujących po Warszawie"
To już drugi tytuł, po młodzieżowym miesięczniku Hip-Hop.pl, w nowo utworzonym dziale prasowym międzynarodowego domu sprzedaży mediów ARBOmedia Polska, znanego do tej pory przede wszystkim ze sprzedaży powierzchni reklamowej w Internecie i niestandardowej reklamy indoorowej - tzw ambient mediów.

"Sprzedaż magazynu BASTA to kolejny krok realizacji strategii ARBOmedia dalszej dywersyfikacji portfolio mediowego. INTERNET, INDOOR, PRASA pozwala budować bardziej rozwinięte pakiety crossmediowe i coraz skuteczniej komunikować się reklamo dawcom z ich grupami docelowymi. Bardzo cieszymy się ze MPT właśnie nam powierzyło reprezentowanie swojej gazety na rynku reklamowym." stwierdził Marcin Woźniak - Dyrektor Zarządzający ARBOmedia Polska.
Osobą odpowiedzialną za sprzedaż nowego tytułu prasowego jest Konrad Spoczynski, "Od dawna poszukiwaliśmy ciekawego produktu który umożliwiłby komunikowanie się z targetem "business". Po wnikliwej obserwacji klientów korporacji MPT doszliśmy do wniosku, że jest to dokładnie ta grupa o którą nam chodzi - managerowie, businessmani, ludzie zarabiający znacznie ponad przeciętną - właśnie oni korzystają z usług największej korporacji taksówkowej. Do tego należy dodać ponad 200 firm z którymi MPT ma podpisane umowy na przewozy bezgotówkowe i wylania nam się obraz czytelników BAST'y. Wierzymy, iż dzięki doskonałej jakości magazynu i niekonwencjonalnej formie dystrybucji zapewni on sobie stale miejsce w sektorze reklamy prasowej" - mówi Spoczynki.











