Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w grudniu ub.r. wyniosła 154 400 egz. po wzroście o 5,94 proc. wobec grudnia 2012 roku. Tytuł ten zanotował największy wzrost w rankingu.
Na drugiej pozycji uplasowała się „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 140 009 egz., czyli o 3,52 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł zanotował wzrost, mimo że od połowy sierpnia ub.r., kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Trzecie miejsce w grudniu ub.r. zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 134 428 egz., czyli o 1,88 proc. wyższą niż rok wcześniej. “Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Na czwartej pozycji znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 88 175 egz. To o 26,13 proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł ten był jeszcze dwutygodnikiem i dopiero wchodził na rynek (pierwszy numer ukazał się pod koniec listopada ub.r.). Trzeba też podkreślić, że magazyn kosztował wówczas 2,90 zł, obecnie jego cena to 5,90 zł.
Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 74 689 egz. uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Tytuł ten kosztuje 4,95 zł i ukazuje się od końca stycznia ub.r.
Największy, wynoszący 30,27 proc., spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik uplasował się na miejscu siódmym ze średnim wynikiem na poziomie 50 869 egz. Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny “GP”, tłumaczył nam w grudniu ub.r., że spadek sprzedaży pisma do 50 tys. egz. to efekt wejścia na rynek tygodników “W Sieci” i “Do Rzeczy” (więcej na ten temat).

W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował “Newsweek Polska”, którego wynik poszedł do góry o 17,19 proc. Sporo (15,26 proc.) zyskał też “Wprost”. Żaden z tygodników opinii nie zanotował spadku, zmalała jedynie (o 4,53 proc.) sprzedaż ogółem drukującego głównie przedruki “Tygodnika Angora”.











