Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w lipcu 2015 roku wyniosła 39 888 egz., czyli o 5,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej lokacie znalazł się „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,58 proc. do 38 238 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu 2015 roku wyniosła 28 487 egz., po spadku o 4,71 proc.
Zaś miejsce tuż za podium należało do „Expressu Ilustrowanego” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 27 844 egz., po wzroście o 0,71 proc.

Największym wzrostem - o 4,84 proc. do 4 160 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu był 23.
Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu znalazł się oczko wyżej. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 15,03 proc. i ostatecznie wyniósł 5 143 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-faktu-ponizej-300-tys-egz-dziennik-gazeta-prawna-najbardziej-w-dol-w-gore-parkiet-i-rz ##
Na drugiej podstronie dane miesiąc po miesiącu
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa) - było to 6,09 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 8,74 proc., odnotowała „Gazeta Codzienna Nowiny” (Polska Press Grupa).

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











