W trzecim kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 11 823 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,34 proc.
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 7 451 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 20,77 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 7 181 egz., po spadku o 23,07 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-fakt-w-iii-kwartale-spadla-do-118-tys-egz-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej,7169467003312257a ##
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 198 egz.; wzrost o 12,22 proc.; awans z miejsca 12.) oraz „Głos - Dziennik Pomorza” (5 560 egz.; - 20,09 proc.; spadek z pozycji czwartej).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 16 proc.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 106 552 egz. Była o 16,24 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.

„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 067 egz.), „Gazeta Krakowska” (1 212 egz.) i „Nowiny” (1 211 egz.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-polityka-newsweek-polska-w-sieci-do-rzeczy,7169491699210369a ##
Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 49,48 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 33,70 proc. i „Gazeta Krakowska” - 26,70 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.











