Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w maju 2015 roku wyniosła 41 156 egz., czyli o 11,86 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W maju 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,86 proc. do 39 454 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w maju 2015 roku wyniosła 29 742 egz., po spadku o 10,73 proc.
Zaś na miejsce tuż za podium spadł „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 161 egz., po spadku o 16,25 proc.

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 21. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 21,32 proc. i ostatecznie wyniósł 5 515 egz.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadku średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa) - było to 11,14 proc.Jedyny wzrost, wynoszący 2,99 proc., odnotowała „Gazeta Lubuska” (również Polska Press Grupa).
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











