Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w październiku 2016 roku wyniosła 35 177 egz., czyli o 11,72 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł z kolei „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 22,24 proc. do 31 017 egz.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku 2016 roku wyniosła 25 555 egz., po spadku o 12,84 proc.
Najwięcej straciła natomiast „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 25 - ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 24,61 proc. i ostatecznie wyniósł 2 790 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-pierwszy-raz-wyprzedzil-gazete-wyborcza-sprzedaz-dziennikow-w-pazdzierniku-2016-r ##
W październiku br. w porównaniu do września br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - było to 9,74 proc. Na czele wzrostów znalazła się „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa), która zyskała 4,61 proc.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











