„Gazeta Wyborcza” najbardziej opiniotwórcza w lipcu. W internetowej czołówce Wirtualnemedia.pl

Według najnowszego rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media” Instytutu Monitorowania Mediów, w lipcu najczęściej cytowana przez inne redakcje była „Gazeta Wyborcza”. W pierwszej piątce mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” najbardziej opiniotwórcza w lipcu. W internetowej czołówce Wirtualnemedia.pl

Lipcowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce według IMM otwiera „Gazeta Wyborcza”. W minionym miesiącu redakcję cytowano przeszło 4,2 tys. razy. Materiałem, który wzbudził największe zainteresowanie, był tekst Wojciecha Czuchnowskiego, który informował o liście, jaki w 2019 roku Jarosław Kaczyński miał napisać do Zbigniewa Ziobry.

Na drugim miejscu uplasowała się stacja TVN24, na informacje której powoływano się ponad 3,8 tys. razy. Podium zamyka „Rzeczpospolita” z zaledwie trzema wzmiankami mniej. 

Znaczne awanse w zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów odnotowały „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna” oraz TV Republika.

grafika

Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych 

Na czele rankingu mediów internetowych jest Onet, cytowany 3367 razy. Podium uzupełniają Wirtualna Polska (2958 cytatów) oraz Interia (1913 cytatów). Miejsce piąte zajmują Wirtualnemedia.pl. Na nasze informacje w lipcu inne redakcje powoływały się 779 razy.

grafika

W kategorii prasy, tak jak i rankingu ogólnym, czołówkę tworzą „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, przed „Faktem”.

grafika

Najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem był „Newsweek”. Redakcja przesunęła się o cztery miejsca w górę, uzyskując 576 wzmianek. Na drugiej pozycji w związku z awansem o dwa miejsca i liczbą 464 cytowań plasuje się „Do Rzeczy”, a podium zamyka Viva,, cytowana 446 razy.

grafika

Czołówkę najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników tworzą „Forbes”,  „Press” i „Twój Styl”.

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i radia 

W lipcu pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24, przed Polsat News i TVP Sport.

grafika

Lipcowy ranking najczęściej cytowanych stacji radiowych kolejny raz otwiera RMF FM.  Drugie miejsce zestawienia należy do Radia ZET. Na podium zestawienia stacji radiowych z liczbą niespełna 1,1 tys. powołań znalazł się także Program I Polskiego Radia. 

grafika

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowo-ekonomiczne 

Wśród prasy o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem wciąż jest „Rzeczpospolita”. Drugie miejsce przypadło „Dziennikowi Gazecie Prawnej”, trzecie „Pulsowi Biznesu”.

grafika

W lipcu Money utrzymuje czołowe miejsce na podium najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Drugie miejsce zestawienia należy do Business Insider. Podium zamyka Bankier z liczbą 219 wzmianek.

grafika

Wśród mediów o tematyce zdrowotnej w lipcu na czołowej pozycji znalazł się Medonet. Na drugim miejscu znalazł się Rynek Zdrowia, a na trzecim Medycyna Praktyczna.

Czołowe miejsce zestawienia mediów o tematyce sportowej zajmuje TVP Sport. Drugą lokatę zestawienia zajmują Sportowe Fakty WP. Podium zamyka Przegląd Sportowy.

grafika

„Tygodnik Podhalański” na podium zestawienia mediów regionalnych

„Gazeta Krakowska” kolejny miesiąc z rzędu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych. W lipcu dziennik cytowano 410 razy. 

Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Głos Wielkopolski, który cytowano 170 razy. Na trzecim miejscu podium w związku z awansem aż o osiem pozycji znalazł się „Tygodnik Podhalański” z liczbą 154 wzmianek. Redakcja opisała bójkę, jaką w jednym z pensjonatów w Zakopanem wszczęli turyści.

grafika

Wirtualna Polska Media na podium najbardziej opiniotwórczych wydawnictw

Czołową pozycję w zestawieniu wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska. Media należące do grupy (Onet, Fakt, Plejada, Business Insider, Przegląd Sportowy, Forbes, Newsweek, Medonet, Noizz) cytowano łącznie ponad 8,9 tys. razy. Drugą lokatę zajmuje Agora (Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM, Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek, Radio Plus), która odnotował blisko 7,9 tys. wzmianek. Na trzecie miejsce podium wydawnictw awansuje Wirtualna Polska Media (Polsat News, Polsat, Interia, Pomponik, Polsat Sport, TV4) z liczbą ponad 6,2 tys. cytowań.

grafika

Analiza obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, Polsat News 2) i rozgłośniach radiowych (m.in. PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, RMF FM, Radio Zet, TOK FM i Muzo.fm) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"