„Gazeta Wyborcza" ma ponad 300 tys. cyfrowych prenumeratorów

Liczba subskrybentów „Gazety Wyborczej" pod koniec grudnia 2022 roku przekroczyła próg 300 tys. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Agora podkreśla, że to rekord całego rynku prasy cyfrowej w Polsce. Jednocześnie wraz z 1 stycznia ze struktury Grupy Agora zniknął segment Prasa, który został zastąpiony segmentem Prasa Cyfrowa i Drukowana.

Jacek Kowalski
Jacek Kowalski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza" ma ponad 300 tys. cyfrowych prenumeratorów
Jak diagnozuje wydawca, wpływ na wzrost prenumerat w końcu roku miała też kampania z Barbarą Kurdej-Szatan Fot. Agora

Jeszcze pod koniec września 2022 roku „Wyborcza" miała 293,9 tys. subskrybentów. – Jesteśmy nie tylko największym graczem na rynku polskiej prasy cyfrowej, ale też należymy do ścisłej czołówki wydawców na rynkach Unii Europejskiej. W wynikach obserwujemy już określone trendy, związane z sezonowością i temu zjawisku po części zawdzięczamy osiągnięty pod koniec roku kolejny sukces, mierzony liczbą aktywnych prenumerat cyfrowych - komentuje przekroczenie kolejnego progu Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej" i członek zarządu Agory.

Bartkowiak podkreśla także, że subskrypcje cyfrowe „są obecnie najważniejszą ścieżką rozwoju tytułów prasowych” - Od dawna rozumiemy ten trend i mocno stawiamy na internet - akcentuje. Symbolicznym wyrazem tego podążania za trendem - jak ustaliliśmy - jest to, iż wraz z 1 stycznia 2023 roku ze struktury Grupy Agora zniknął segment Prasa, a zastąpił go segment Prasa Cyfrowa i Drukowana.

Promocja subskrypcji „Gazety Wyborczej"

„Gazeta Wyborcza" wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej w lutym 2014 r. Już w czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych. W połączeniu z zastosowaniem narzędzi z dziedziny Big Data zaowocowało to na koniec 2015 r. osiągnięciem blisko 77 tys. subskrypcji, choć zakładano, że próg 70 tys. dziennik przekroczy dopiero w 2016 r.

Teraz liczba cyfrowych prenumerat przekroczyła 300 tys. (w ostatnich dniach grudnia 2022 r.).  - Subskrybenci treści Wyborcza.pl zdecydowanie najczęściej wybierają pakiet Premium – zapewnia on pełen dostęp do serwisu i aplikacji Wyborcza, a także treści z magazynów „Wyborczej" i informacji z 30 serwisów lokalnych – informuje nas biuro prasowe Agory. Do wzrostu w zakresie sprzedaży subskrypcji przyczynić się miały zarówno nowości w zakresie jakościowych treści, jak i stale rozwijane rozwiązania dla użytkowników, usprawniające korzystanie z serwisu oraz aplikacji.

Duże znaczenie dla osiągnięcia poziomu 300 tys. prenumerat cyfrowych miały też propozycje zakupu subskrypcji przez nowych użytkowników, oferowane w ostatnim czasie. W listopadzie zespół „Wyborcza" zachęcał internautów do skorzystania ze specjalnej oferty na zakup subskrypcji w ramach Black Friday. Natomiast w grudniu uruchomiona została promocja świąteczna, wspierana kampanią reklamową, w której "czytanie w dobrej cenie" polecała Barbara Kurdej-Szatan.

W styczniu znika część lokalnych wydań „GW”

Wzrost liczby cyfrowych prenumerat zbiega się z tym, że z początkiem stycznia Agora zamyka trzy lokalne (papierowe) tygodniki, ukazujące w kujawsko-pomorskiem. Likwiduje także lokalne grzbiety w dużych miastach i zamyka piątkowe tygodniki w dziewięciu innych ośrodkach – jak ustalił z początkiem grudnia portal Wirtualnemedia.pl. W ten sposób wydawca wdraża oszczędności: zwolnienia grupowe były tylko jednym - początkowym - elementem tych oszczędności.

W wydaniach papierowych „Gazety Wyborczej" ukazujących się w największych polskich miastach poza Warszawą (a więc w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu) od poniedziałku do czwartku już teraz, w styczniu czytelnicy znajdą treści lokalne tylko w głównym grzbiecie "Wyborczej" – zlikwidowane zostały osobne „grzbiety” z lokalnymi treściami.

Ale to nie wszystko: znika także codzienna sekcja „Prosto z miasta", publikowana w głównym grzbiecie „GW”, a zawierająca najciekawsze teksty redakcji lokalnych. Od stycznia 2023 r. publikowana będzie zaledwie raz w tygodniu - w piątek, ale za to w powiększonej objętości (2 kolumny).

Pod koniec września było ich 293,9 tys. Spółka podkreślała, że to wzrost rok do roku o 12 proc. Ale jednocześnie było to o ok. dwa tys. subskrypcji mniej, niż w czerwcu br. Wojciech Bartkowiak z zarządu Agory zwracał wówczas uwagę, że mogły na to wpłynąć sezonowe odpływy użytkowników, zmiany cen oraz globalny trend „recesji uwagi”.

Średnia sprzedaż wydania „Gazety Wyborczej” w trzecim kwartale 2022 roku wyniosła 45 757 egz. (dane PBC). Natomiast jak wynika z danych Mediapanel, w październiku ub. roku portal Wyborcza.pl przyciągnął 7,34 mln internautów, każdy spędził tam średnio 14 minut i 9 sekund.

Jacek Kowalski
Autor artykułu:
Jacek Kowalski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów