Agora urosła o 9-16 proc. w prasie, internecie i radiu. „Gazeta Wyborcza” i TOK FM z 288 tys. subskrybentów

W trzecim kwartale br. przychody grupy Agora w pionie prasowym wzrosły o 9,2 proc., w internetowym o 14,4 proc., a w radiowym o 16,3 proc. Zyskowność zmalała, bo firma więcej wydała na usługi obce i promocję oraz nie korzystała już z tarczy antykryzysowej Na koniec września „Gazeta Wyborcza” miała 262,6 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM - 25 tys.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agora urosła o 9-16 proc. w prasie, internecie i radiu. „Gazeta Wyborcza” i TOK FM z 288 tys. subskrybentów

Wpływy segmentu prasowego Agory - obejmującego „Gazetę Wyborczą”, kilka magazynów i drukarnię - w zeszłym kwartale zwiększyły się o 9,2 proc. do 52,3 mln zł. Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 2 proc. do 25 mln zł, a ze sprzedaży jej oferty reklamowej - o 18,3 proc. do 14,9 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach br. dynamika była znacznie niższa: przychody całego pionu prasy zwiększyły się o 3,4 proc. do 148,2 mln zł, a „Gazeta Wyborcza” osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 2,1 proc. do 74,3 mln zł i z reklam o 16,7 proc. do 41,2 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-kina-helios-ile-zarabia-bilety-reklamy,7170083138168961a ##

Już 40 proc. pionu prasowego to wpływy cyfrowe „GW”

Liczba subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej” na koniec września br. wynosiła 262,6 tys., po wzroście o 9 proc. z 240,7 tys. rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży tych prenumerat zwiększyły się w zeszłym kwartale o 24,7 proc. rok do roku.

Od początku br. „GW” uruchomiła sześć serwisów lokalnych (jak na razie ostatni wystartował pod koniec października w Kaliszu). Agora podała, że prawie jedna trzecia subskrybentów „Gazety Wyborczej” zdecydowała się na wykupienie prenumeraty cyfrowej po przeczytaniu tekstów lokalnych.

Wpływy z reklam internetowych wzrosły o 21 proc. W efekcie sprzedaż oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (subskrypcji i reklam) w zeszłym kwartale stanowiła już 39,5 proc. łącznych przychodów segmentu prasowego.

Bez tarczy koszty mocno w górę, więc mniejszy zysk

Wydatki operacyjne piony prasowego zwiększyły się w zeszłym kwartale o 33,4 proc. do 47,1 mln zł, głównie w związku ze wzrostem kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych p 15,3 proc. do 21,8 mln zł. Ten wzrost to w dużym stopniu efekt niższej bazy kosztowej sprzed roku, kiedy Agora od połowy kwietnia do połowy września obniżyła wszystkim pracownikom wymiar pracy i pensje o 20 proc., a w ramach tarczy antykryzysowej dostała państwowe dopłaty do wynagrodzeń.

Ponadto w br. odpisała 1,4 mln zł na niespłacone zobowiązania jednego z kontrahentów.

W konsekwencji kwartalny zysk EBITDA segmentu prasowego zmalał z 14,3 do 7 mln zł, a zysk operacyjny - z 12,6 do 5,2 mln zł. W ujęciu trzech kwartałów zysk EBITDA zmniejszył się z 21,4 do 19,2 mln zł, a zysk operacyjny - z 16,7 do 13,6 mln zł.

grafika

Gazeta.pl i Yieldbird ze wzrostami

Segment internetowy Agory w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów o 14,4 proc. do 51,6 mln zł. - Głównym czynnikiem odpowiadającym za ten wzrost były wyższe wpływy ze sprzedaży reklam wypracowane przez pion Gazeta.pl oraz spółkę Yieldbird. Zwiększyły się także przychody odnotowane przez grupę HRlink - opisano w sprawozdaniu.

W skali trzech kwartałów wzrost był niższy - o 12,2 proc. do 152,7 mln zł.

W minionym kwartale koszty operacyjne poszły w górę o 22,2 proc. do 44 mln zł. Procentowo najmocniej zwiększyły się wydatki na pensje i świadczenia pracownicze (o 31,5 proc. do 11,7 mln zł), bo firma przed rokiem korzystała z tarczy antykryzysowej. Natomiast nakłady na usługi obce zwiększyły się o 14,8 proc. do 26,4 mln zł.

W konsekwencji kwartalny zysk EBITDA zmalał z 11,3 do 10 mln zł, a zysk operacyjny - z 9,1 do 7,6 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach rentowność się poprawiła (zysk EBITDA wzrósł z 26,4 do 28,3 mln zł, a zysk operacyjny z 7,2 do 21,1 mln zł), ponieważ w pierwszej połowie ub.r. Agora dokonała odpisu w wysokości 12,7 mln zł dotyczącego spółki Domiporta (sprzedanej w połowie ub.r.) oraz restrukturyzacji zatrudnienia w Domiporta i Goldenline.

grafika

Reklama radiowa 12 proc. w górę, TOK FM ma 25 tys. subskrybentów

Pion radiowy grupy Agora zanotował w zeszłym kwartale wzrost przychodów o 16,3 proc. do 25,7 mln zł, z czego wpływy reklamowe zwiększyły się o 11,7 proc. do 21,9 mln zł. W sprawozdaniu Agory zwrócono uwagę, że wartość całego rynku reklamy radiowej wzrosła w tym okresie tylko o 4 proc.

W skali trzech kwartałów przychody firmy z reklamy radiowej poszły w górę o 16,6 proc. do 60,3 mln zł. - W obu okresach zwiększyły się wpływy ze sprzedaży czasu antenowego w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory, a także przychody z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców - zaznaczono w raporcie.

W skład Grupy Radiowej Agory wchodzą Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. To pierwsze od kilku lat oferuje podcasty z modelu subskrypcyjnym. Na koniec września z tej oferty korzystało 25 tys. płacących użytkowników, wobec 24,8 tys. przed rokiem i 18,6 tys. dwa lata wcześniej.

Koszty operacyjne pionu radiowego zwiększyły się znacząco mocniej od przychodów - w zeszłym kwartale o 38,5 proc. do 23,4 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze wzrosły o 21,2 proc. do 8 mln zł, na usługi obce - o 23,3 proc. do 9 mln zł, a na reprezentację i reklamę - z 1,5 do 3,2 mln zł.

W konsekwencji pogorszyła się rentowność: w minionym kwartale zysk EBITDA spadł z 7 do 4,1 mln zł, a zysk operacyjny - z 5,2 do 2,3 mln zł, natomiast w trzech kwartałach br. zysk EBITDA - z 11 do 9,2 mln zł, a zysk operacyjny - z 5,6 do 3,7 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"