Gazeta Wyborcza wraca na miejsce lidera

Po trzech miesiącach odrabiania strat Gazeta Wyborcza znów jest liderem.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W październikowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów Gazeta wyprzedziła Rzeczpospolitą o 164 publikacje. Jak przystało na miesiąc wyborów, czołowe miejsca w kategorii temat cytatu przypadły przeglądom prasy, polskiej polityce oraz rankingom i sondażom.

Analiza powstała w oparciu o 4570 październikowych przekazów z prasy, radia i telewizji, w których odnotowano 5692 odniesienia do innych mediów. Najwięcej z nich dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się 1089 razy. Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita, którą cytowano 925 razy. Życie Warszawy i Fakt utrzymały trzecią i czwartą pozycję. W ścisłej czołówce znalazł się również tygodnik Wprost. Wśród rozgłośni radiowych najwyżej w rankingu uplasowało się Radio Zet, a wśród stacji telewizyjnych - TVN. Onet.pl utrzymał pozycję lidera wśród najchętniej cytowanych portali internetowych. Jednak materiały internetowe były rzadziej niż w zeszłym miesiącu przywoływane przez dziennikarzy. Dowodem jest brak mediów internetowych w pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów.

Gazeta Wyborcza - 1089Rzeczpospolita - 925Życie Warszawy - 443Fakt - 331Wprost  - 266TVN - 176Super express - 176Newsweek - 149Trybuna - 137Gazeta Prawna - 132Polityka - 129Puls Biznesu - 122Radio Zet - 109TVP1 - 88Nasz Dziennik - 77

84 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 16 proc. - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

W październiku można było zaobserwować skupienie uwagi mediów na polityce i wyborach: w kategorii temat cytatu w czołówce znalazły się odniesienia w przeglądach prasy, cytaty dotyczące polskiej polityki oraz przedstawiające rankingi i sondaże. Wśród 1088 powołań poświęconych polityce 481 odnosiło się do wyborów prezydenckich i parlamentarnych. Media rzadziej podejmowały tematy afer - jedyną szerzej opisywaną sprawą była afera związana z fotografowaniem się pielęgniarek z noworodkami w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka i Matki w Katowicach.

Rywalizacja pomiędzy Gazetą Wyborczą a Rzeczpospolitą trwa przez cały rok. W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy, jak Gazeta zmniejszała dystans dzielący ją do lidera. W październiku Wyborcza zdetronizowała Rzeczpospolitą i wygrała różnicą 164 materiałów. Jednak oba dzienniki zanotowały spadek liczby cytowań. Może być on spowodowany mocną pozycją Faktu, który od dwóch miesięcy utrzymuje się na czwartym miejscu w rankingu, z comiesięcznym przyrostem liczby cytowań.

Mediami, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków masowego przekazu są TVN 24 i TVP3.

Wprost okazał się w październiku najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim - tym razem z bardzo wysoką liczbą cytowań (266). Kolejne miejsca wśród tygodników zajęły Newsweek oraz Polityka. Pierwsze miejsce wśród tabloidów nadal przypada Faktowi, drugie zaś zajmuje Super Express.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji