„Gazeta Wyborcza” w reklamie nawiązuje do zarzutów wobec Wirtualnej Polski. „Piszemy dla ludzi, nie dla ministra”

W grafice autopromocyjnej „Gazety Wyborczej” (Agora) nawiązano do zarzutów OKO.press, że część tekstów Wirtualnej Polski o Ministerstwie Sprawiedliwości i jego szefie Zbigniewie Ziobrze była konsultowana z przedstawicielami resortu. - „Piszemy dla ludzi, nie dla ministra” - zapewnia „Gazeta Wyborcza”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” w reklamie nawiązuje do zarzutów wobec Wirtualnej Polski. „Piszemy dla ludzi, nie dla ministra”

Grafika „Gazety Wyborczej” zachęca do „wspierania niezależnego dziennikarstwa” m.in. poprzez wykupywanie subskrypcji cyfrowej „GW”. Pojawiła się na portalu Wyborcza.pl w czwartek.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-odpis-na-goldenlina-zysk-netto-w-dol-w-czwartym-kwartale-2019,7170768293456001a ##

grafika

Po tekście OKO.press Wirtualna Polska zbada działania Tomasza Machały

W środę na OKO.press opublikowano artykuł Sebastiana Kluzińskiego opisujący, że redakcja Wirtualnej Polski jest bardzo przychylnie nastawiona do Ministerstwa Sprawiedliwości, szefa tego resortu Zbigniewa Ziobrę i jego najbliższych współpracowników.

Według anonimowych dziennikarzy Wirtualnej Polski (byłych i obecnych), na których powołuje się OKO.press, krytyczne teksty o tym ministerstwie są mało eksponowane na WP.pl albo w ogóle się nie ukazują, o czym miał mówić podwładnym Tomasz Machała, redaktor naczelny i wiceprezes Wirtualna Polska Media ds. wydawniczych. Ponadto niektóre artykuły miały być przez dziennikarzy konsultowane z przedstawicielami resortu sprawiedliwości. Dziennikarz OKO.press zauważył też, że teksty przychylne temu ministerstwu, a także niektórym innym instytucjom, firmom i politykom, były opatrywane nazwiskami kilku fikcyjnych dziennikarzy.

- Artykuł składa się z kłamstw, półprawd i pomówień. Fakty są takie, że Wirtualna Polska nie faworyzuje żadnego polityka. Nie faworyzuje również Zbigniewa Ziobry, co jest główną tezą publikacji. Świadczą o tym analizy niezależnego Instytutu Monitorowania Mediów - skomentowała to Wirtualna Polska w oświadczeniu.

Natomiast w czwartek poinformowała, że powołano zespół złożony z przedstawicieli rady nadzorczej i rady pracowników Wirtualna Polska Media, „w celu jak najszybszego zbadania tez pojawiających się w mediach od wczoraj, dotyczących postępowania redaktora Tomasza Machały”. Zespół ma pracować przez dwa tygodnie, a Machała wziął na ten czas urlop, jednocześnie „kategorycznie zaprzeczając, aby dziennikarze Wirtualnej Polski konsultowali swoje artykuły z osobami wskazanymi w publikacjach medialnych”.

- Jeszcze raz podkreślamy, że Wirtualna Polska nie faworyzuje żadnego polityka, co jest główną tezą publikacji medialnych. Jest to teza całkowicie fałszywa - podkreśliła firma.

„Logo” promuje się czytelnikom „CKM” i „Playboya”

Agora kolejny raz w materiałach marketingowych nawiązuje do problemów innych mediów. W nowym numerze „Logo” dodano zawieszkę z napisem: „Już nie kupisz nowego ‘Playboya’ ani ‘CKM’”. Wydający m.in. te dwa magazyny Marquard Media Polska z końcem ub.r. wycofał się z rynku prasowego i zwolnił ok. 70 osób, złożył też przyjęty przez sąd wniosek o postępowanie sanacyjne (ma 20,5 mln zadłużenia).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/robert-stefanicki-i-maciej-czarnecki-nowymi-korespondentami-zagranicznymi-gazety-wyborczej,7170768815470721a ##

Natomiast w ramach promocji subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” w ostatnich latach przeprowadzono wiele kampanii nawiązujących do ważnych bieżących wydarzeń. W ramach tych akcji zazwyczaj środki ze sprzedaży subskrypcji w wyznaczonym czasie przekazywano na wskazane cele społeczne. W kwietniu ub.r. zebrano 200 tys. zł na wsparcie strajkujących nauczycieli, w maju 2018 roku ogłoszono „Prenumeratę solidarnościową” na rzecz protestujących w Sejmie niepełnosprawnych i ich rodziców, a w marcu 2018 roku zebrano 37,5 tys. zł, które przekazano Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszeniu Interwencji Prawnej.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Agora w pionie prasowym zanotowała spadek przychodów o 9,4 proc. do 190,6 mln zł oraz straty EBITDA z 20 do 5,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 8,4 proc. do 72 mln zł, a z reklam w niej zmalały z 10,4 proc. do 52,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online