Gazety 15 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „GW”, „Fakt” i „Rz” - w górę „SE” (TOP 10)

W styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 14,9 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki, wynoszące ponad 20 proc., zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Super Express” i „Express Ilustrowany”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe przychody gazet z reklam (bez autopromocji) wyniosły 97,4 mln zł, o 17,06 mln zł mniej niż rok wcześniej. Oznacza to spadek o 14,9 proc.

Styczniowe spadki to kontynuacja trendów z ostatnich lat i zapowiedź dalszego kurczenia się rynku w tym roku. Według Starlinka w ub.r. faktyczne wydatki na reklamy w gazetach zmalały aż o 28,7 proc., do 341,2 mln zł (zobacz szczegóły). Natomiast pytani w styczniu przez Wirtualnemedia.pl analitycy z innych domów mediowych prognozowali, że w br. wartość tego segmentu zmniejszy się o 15-16 proc. (przeczytaj więcej).

W styczniu br. największy spadek wpływów reklamowych zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zarobiła o 8,6 mln zł mniej niż rok wcześniej (to o 25,8 proc. w dół). Podobnie zmalały przychody „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - o 1,9 mln zł, czyli 24,3 proc.; „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,5 mln zł, czyli 21 proc.; oraz regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) - o 473 tys. zł, czyli 21,3 proc.

Dziennik „Polska” (Grupa Polskapresse) zarobił z reklam o 937 tys. zł mniej niż przed rokiem (to 5,7 proc. w dół), a bezpłatne „Metro” (Agora) - o 491 tys. zł (7,1 proc. w dół). Przychody „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor) zmalały o 530 tys. zł, a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 254 tys. zł (to spadki o 11,4 i 13,5 proc.).

Jako jedyne w czołowej dziesiątce wzrosty cennikowych wpływów reklamowych, i to duże, osiągnęły „Super Express” (Murator) i regionalny „Express Ilustrowany” (Grupa Polskapresse). Pierwszy zarobił o 1,5 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 26,9 proc. w górę), a drugi - o 573 tys. zł (wzrost o 33 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"