Fakt.pl przed Wyborcza.pl - w górę SE.pl, Rp.pl i Polskatimes.pl (serwisy dzienników)

Portal Fakt.pl jest liderem zasięgowym wśród witryn dzienników ogólnopolskich, notuje też więcej odsłon niż Wyborcza.pl i SE.pl razem. Ten ostatni serwis, podobnie jak Rp.pl i Polskatimes.pl, osiągnął w skali roku duże wzrosty odwiedzalności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sierpniu br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,65 mln realnych użytkowników, co dało serwisowi 24,61 proc. zasięgu. Wykonali oni na stronie 109,9 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 19 minut i 21 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem we wszystkich tych statystykach. Pod względem liczby użytkowników wyprzedził Wyborcza.pl (Agora) o 141,8 tys., a w liczbie odsłon ma ogromną przewagę - zanotował ich więcej niż Wyborcza.pl i SE.pl (Grupa ZPR Media) łącznie (103,7 mln). Zanotował też prawie o minutę dłuższy średni czas korzystania od PB.pl (Bonnier Business Polska), który osiągnął 18 minut i 24 sekundy. Z pozostałych witryn tylko Wyborcza.pl nieznacznie przekroczyła poziom 10 minut.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) miał 3,14 mln użytkowników, 11,92 mln odsłon oraz 3 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) przy 3,05 mln użytkowników zanotował 24,88 mln odsłon oraz 9 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania.

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy witryny: Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl. W minionym miesiącu Gazetaprawna.pl miała 2,15 mln użytkowników, 6,41 mln odsłon oraz 2 minuty i 50 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Dziennik.pl - 1,91 mln użytkowników, 10,54 mln odsłon oraz 3 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-lipiec-2018-gazeta-wyborcza,7171234604230273a ##

Z kolei „Gazeta Wyborcza” oprócz Wyborcza.pl ma serwis Wyborcza.biz. W obu od 2014 roku obowiązuje abonamentowy system dostępu do treści (tzw. metryczny paywall), z którego na koniec ub.r. korzystało 133 tys. użytkowników. Agora w ogłoszonej w czerwcu br. strategii na najbliższe lata planuje, że do 2022 roku liczba tych użytkowników wzrośnie do 327 tys.

Płatny dostęp do treści obowiązuje też w serwisach „Pulsu Biznesu” oraz Gazetaprawna.pl i Forsal.pl.

Strony Naszdziennik.pl i GPcodziennie.pl zanotowały zbyt niską odwiedzalność, żeby zostało to oszacowane w badaniu Gemius/PBI.

grafika

Na komputerach Wyborcza.pl odwiedziło 3,45 mln internautów, którzy wykonali 28,67 mln odsłon i spędzili średnio po 10 minut i 43 sekundy. SE.pl przy 2,59 mln użytkowników miał 13,19 mln odsłon oraz 4 minuty i sekundę średniego czasu korzystania.

Natomiast Fakt.pl zanotował 2,39 mln użytkowników, 32,7 mln odsłon oraz 16 minut i 23 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Z PB.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 27 minut i 19 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-i-facebook-przyciagaja-bardziej-niz-google-w-gore-edipresse-w-dol-tvn-messenger-i-instagram-gemius-pbi-z-sierpnia,7171232506685569a ##

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach Fakt.pl jest zdecydowanym liderem we wszystkich statystykach. W minionym miesiącu portal zanotował 5,24 mln użytkowników, 77,2 mln odsłon oraz 17 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

SE.pl miał 4,47 mln użytkowników, 31,96 mln odsłon oraz 6 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, a Wyborcza.pl - 4,22 mln użytkowników, 29,92 mln odsłon oraz 6 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

W skali roku wszystkie witryny z zestawienia osiągnęły wzrost zasięgów. Procentowo najwięcej zyskał Parkiet.com - z 0,3 do 0,83 proc. (czyli o 176,7 proc.), ale jednocześnie stracił 113,1 tys. odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 7,5 i 66,4 proc. w dół).

Fakt.pl zyskał rok do roku 2,32 pkt proc. zasięgu, 18,14 mln odsłon oraz 3 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (to odpowiednio 10,4, 19,8 i 19,2 proc. w górę). Z kolei Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 2,78 pkt proc. (czyli 13 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 225,8 tys. (0,4 proc.) i średniego czasu korzystania o 26 sekund (4,1 proc.).

SE.pl osiągnął wzrosty o 4,4 pkt proc. zasięgu, 17,76 mln odsłon oraz minutę i 48 sekund średniego czasu korzystania (to 23,9, 64,9 i 41,5 proc.). Natomiast Polskatimes.pl zyskała 1,38 pkt proc. zasięgu, 2,31 mln odsłon oraz 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (60, 114,3 i 15,8 proc. w górę).

Przegladsportowy.pl zyskał 0,69 pkt proc. zasięgu (6,5 proc.), ale stracił 603,8 tys. odsłon oraz 37 sekund średniego czasu korzystania (2,4 i 6,4 proc. w dół). Podobnie jest w przypadku Dziennik.pl: zanotował wzrost zasięgu o 0,95 pkt proc. (15,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 1,18 mln (10,1 proc.) oraz średniego czasu korzystania o minutę i 28 sekund (27,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"