Konkurs na logotyp Gdańska jest ogólnopolski i jednoetapowy -potrwa do 30 czerwca. Władze miejskie liczą na udział w nimgrafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów iabsolwentów wyższych uczelni artystycznych. Od prac konkursowychoczekują jednoznacznego nawiązywania do Gdańska i zawieraniamaksymalnie czterech kolorów. Projekty logotypu oceni komisjakonkursowa, ale ostatecznego wyboru dokona prezydent Gdańska, któryjednak weźmie pod uwagę wskazówki tego gremium.
Wybrany logotyp będzie używany głównie do celów reklamowych,korespondencyjnych i popularyzatorskich, dlatego znajdzie się m.in.na plakatach i ulotkach oraz w gadżetach reklamowych, papierzelistowym, ogłoszeniach prasowych, spotach telewizyjnych i innychreklamach.
Władze Gdańska zorganizowały ten konkurs, ponieważ chcądysponować promocyjnym znakiem graficznym miasta w tych sytuacjach,w których niestosowne jest użycie jego oficjalnego herbu.

Prace konkursowe, z dopiskiem na opakowaniu "LOGO GDAŃSKA -KONKURS" należy przesłać lub złożyć pod adresem:
Urząd Miejski w GdańskuBiuro Prezydenta ds. Promocji Miastaul. Nowe Ogrody 8/1280-803 GdańskSala obsługi klientastanowisko nr 17
Ogłoszenie wyników nastąpi do dnia 11 lipca 2008 r.Komisja dokona wyboru 3 zwycięskich projektów LOGOTYPU GDAŃSKA.Autorzy zwycięskich prac otrzymają nagrody finansowe, odpowiednio:12 000 zł za I miejsce, 8 000 zł za II miejsce i 6 000 zł za IIImiejsce.











