YouTube, Interia i Cda w dół - Ceneo z dużym wzrostem. Zmiany w badaniu Gemius/PBI

W sierpniu br. znaczące spadki zasięgów w skali miesiąca zanotowały YouTube, Grupa Interia.pl, Grupa Edipresse.pl i Cda.pl. Natomiast dużo zyskały pod tym względem Grupa Polska Press, Ceneo.pl i Grupa TVN. Badaniu Gemius/PBI wprowadzono kilka zmian, głównie dotyczących statystyk dziennych i tygodniowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,45 mln realnych użytkowników (czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów), o 104,8 tys. mniej niż miesiąc wcześniej - wynika z badania Gemius/PBI.

Zajmujące kolejne miejsca w rankingu Facebook, Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników. Natomiast YouTube stracił 345,4 tys. odwiedzających, a Grupa Interia.pl - 224,5 tys. Liczba użytkowników stron i aplikacji Grupy Edipresse.pl zmalała o 207,7 tys., a w przypadku Cda.pl - o 314,1 tys.

Za to Grupa Polska Press zyskała 561,8 tys. użytkowników, Grupa Ceneo.pl - 415,8 tys., a Grupa TVN - 290,8 tys.

W sierpniu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 26,4 mln, z czego 22 mln korzystało z sieci na komputerach stacjonarnych i przenośnych, a 20,6 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl miał w sierpniu 25,03 mln użytkowników i 7,06 mld odsłon, a Google.com - 18,17 mln użytkowników i 908,6 mln. Pierwsza domena straciła z miesiąca na miesiąc 117,6 tys. odwiedzających, a druga - 209 tys.

Jeszcze większe spadki liczby użytkowników zanotowały YouTube (345,4 tys.), Interia (263,4 tys.) i Cda.pl (314,1 tys.). Natomiast Ceneo.pl zyskało ich 569,8 tys., WP.pl - 257,7 tys., a TVN24.pl - 200,8 tys.

grafika

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 21,31 tys. użytkowników (190,3 tys. więcej niż w lipcu) i 5,44 mld odsłon, Facebook - 17,32 mln użytkowników i 1,88 mld odsłon, a YouTube - 17,03 mln użytkowników i 892,4 mln odsłon.

YouTube stracił w skali miesiąca 470,1 tys. użytkowników, Grupa Wirtualna Polska - 242 tys., a Grupa Cyfrowy Polsat - 338 tys.

grafika

Google.pl miało na komputerach 21,08 mln użytkowników (217,7 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), a Google.com - 13,67 mln (290,5 tys. mniej).

Interia.pl straciła w skali miesiąca 190,1 tys. odwiedzających, Money.pl - 164,5 tys., a o2.pl - 193,9 tys.

grafika

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google przy 18,09 mln użytkowników miały 2,62 mld odsłon, a Facebook - przy 13,25 mln użytkowników 2,94 mld odsłon. Grupa Onet-RASP zanotowała 13,89 mln użytkowników i 1,29 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 13,65 mln użytkowników i 1,16 mld odsłon.

Grupa Polska Press zyskała z miesiąca na miesiąc 405,8 tys. użytkowników, a Grupa Ceneo.pl - 349,7 tys. Natomiast Orange.pl straciło ich 600,5 tys.

grafika

WP.pl osiągnęła w skali miesiąca wzrost liczby użytkowników o 547,8 tys. do 8,85 mln, a Ceneo.pl - o 556,8 tys. do 4,34 mln. Natomiast Interia.pl straciła 294,1 tys. odwiedzających.

grafika

Aplikacja mobilna Google miała 14,35 mln użytkowników, o 24,9 tys. więcej niż w lipcu, a YouTube - 13,29 mln, o 555,2 tys. mniej.

Gry Google Play straciły w skali miesiąca 801,2 tys. użytkowników, Dysk Google - 539,7 tys., a Allegro - 517,4 tys. Natomiast Rossmann PL zyskał 730 tys. użytkowników, a WhatsApp - 684,6 tys.

grafika

Od sierpnia w badaniu Gemius/PBI wprowadzono kilka zmian. Dane o aplikacjach mobilnych są już dostępne w ujęciu dziennym i tygodniowym (w ujęciu miesięcznym są podawane od grudnia ub.r.). Ponadto statystyki dzienne i tygodniowe dotyczące urządzeń mobilnych zaczęły uwzględniać fakt, iż internauci przeglądają strony www wewnątrz aplikacji Facebook, bez uruchamiania przeglądarki internetowej (w ujęciu miesięcznym jest to uwzględniane od listopada ub.r.).

- Powyższe zmiany oznaczają, że od sierpnia 2017 roku w danych dziennych i tygodniowych należy oczekiwać zwiększenia liczby użytkowników łączących się z internetem za pomocą urządzeń mobilnych oraz zasięgu stron www na tych urządzeniach. Sposób wyznaczania liczby użytkowników na komputerach osobistych i laptopach pozostaje bez zmian - tłumaczą Gemius i PBI.

Ponadto zmodyfikowano proces ważenia panelu, dzięki czemu od sierpnia w danych dziennych i tygodniowych wyniki dotyczące liczby realnych użytkowników stron www objętych audytem pokazywane są z dokładnością 3 tys. w przypadku danych dziennych i 50 tys. w przypadku tygodniowych.

Uspójniono też informacje prezentowane w danych dziennych i tygodniowych z tymi, które dotyczą danych miesięcznych. Od wyników za sierpień dane dzienne i tygodniowe z badania prezentują pełną informację o ruchu w sieci, zarówno na stronach internetowych jak i w aplikacjach mobilnych, analogicznie jak w danych miesięcznych. - Oznacza to, że kolejny etap prac nad rozwojem badania został zakończony - podkreślają firmy odpowiadające za to badanie.

Liczebność próby: N=137 917. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2017 r. i badania Maluchy z 2016 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu